وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز انجام عملیات اکتشاف ۳۰۰ هزار کیلومترمربع در کشور طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای اداری خراسان شمالی با حضور رئیس‌جمهور به پروژه‌های خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: ۴۰ هزار تن شمش آلومینا در مجموعه آلومینای جاجرم خراسان شمالی با عملیات امروز شروع به تولید می‌شود.

رحمانی از ایجاد اشتغال برای هزار و ۴۰۰ نفر در مجموعه آلومینا خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری انجام‌شده در این مجموعه ۹۴ میلیون یورو و ۲۲۷ میلیارد تومان است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به اقدامات مجموعه‌های زیرمجموعه این وزارت خانه اشاره کرد و افزود: سازمان ایمنی درو عملیات اکتشاف ۳۰۰ هزار کیلومترمربع اکتشاف را آغاز می‌کند که تاکنون درمجموع ۲۷۰ هزار کیلومترمربع در کشور اکتشاف شده و بخش عمده آن در دولت یازدهم بوده است.

وی حوزه اکتشاف در معادن کوچک را از دیگر برنامه‌های امسال وزارت صمت عنوان کرد و ادامه داد: یکی از سیاست‌های معادن و پروژه‌ها نیز به‌جای توزیع سود، هزینه در موارد زیرساختی و پروژه‌های صنعتی و معدنی است.

رحمانی از امضای ۱۰ تفاهم‌نامه در حوزه صمت در خراسان شمالی خبر داد و گفت: در سال جاری هرماه یک افتتاح بزرگ صنعت و معدن راداریم و این موضوع جزء افتخارات کشور است که در شرایط تحریم‌ها و فشار‌های دشمنان در حال طی کردن مسیر توسعه هستند.

انتهای پیام/م

اکتشافات ۳۰۰ هزار کیلومترمربع در کشور آغاز می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.