هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد بر اثر وزش متناوب باد به نسبت شدید، خلیج فارس و سواحل استان تا چهارشنبه به تناوب مواج خواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان بوشهر، بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با شروع وزش باد شمال غربی و افزایش نسبی سرعت وزش این جریانات، تلاطم دریا نیز به طور نسبی افزایش یافته است.

به گزارش این اداره کل، با وزش متناوب باد به نسبت شدید و گاهی شدید با جهت شمال غربی بر روی دریا و سواحل استان، خلیج فارس و سواحل استان تا چهارشنبه به تناوب مواج خواهد بود.

بنا به اعلام هواشناسی، به سبب نفوذ امواج ناپایدار ناشی از سامانه‌های فصلی و موسمی، در مناطق جنوبی و شرقی استان در برخی ساعات شبانه روز ضمن افزایش پوشش ابر، احتمال ناپایداری‌های موقت جوی به صورت بارش خفیف و پراکنده باران گاهی رعدوبرق همراه با تندباد و گردوخاک وجود دارد.

بر این اساس تا فردا آسمان استان بوشهر کمی تا نیمه ابری در برخی نقاط همراه با وزش باد و احتمال گرد و خاک، در برخی نقاط به ویژه مناطق مرتفع جنوبی و شرقی همراه با افزایش ابر و احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی پیش بینی شده است.

جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در مناطق ساحلی و روی دریا ۱۴ تا ۳۸ گاهی تا ۴۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

ارتفاع موج دریا نیز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده که به تدریج در سواحل شمالی و مرکزی استان به ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی به ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر خواهد رسید.

انتهای پیام/ک

پیش بینی وضع جوی و دریایی استان بوشهر

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.