نمایندگان مجلس افغانستان تاکید می کنند که همایون قیومی، سرپرست وزارت مالیه بیشتر در خارج کشور سرگرم کارهای سیاسی است و آنها حتی برای انجام کارهای رسمی نیز موفق به دیدار وی نمی شوند.

مجلس: وزیر مالیه اکثرا سرگرم سفرهای خارجی است و در دفتر کارش حضور ندداردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس افغانستان تاکید می کنند که همایون قیومی، سرپرست وزارت مالیه بیشتر در خارج کشور سرگرم کارهای سیاسی است و آنها حتی برای انجام کارهای رسمی نیز موفق به دیدار وی نمی شوند.

ریحانه آزاد، نماینده مردم دایکندی در مجلس گفت تاکنون چندین بار برای پرداخت بودجه بازسازی میدان هوایی/ فرودگاه دایکندی با شماری از مقام های این ولایت به دیدار نامزد وزیر مالیه رفته اند ولی وی در دفتر کارش نبوده است.

این عضو مجلس اظهار داشت: «میدان هوایی دایکندی یکی از چالش‌های بزرگ این مردم است و ما با مجموع مقام‌های محلی به شمول والی خواستیم که برای یک بار وزیر را ببینیم، ولی ما نتوانیستیم وقت بگیریم.»

عبدالقیوم سجادی، عضو دیگر مجلس افغانستان نیز گفت: «آقای قیومی یکی از چهره‌هایی است که بیشترین حمایت را از سوی رئیس جمهور دارد و همین حمایت‌های بی‌دریغ و بی‌پایان رئیس ‎جمهور باعث می‌شود که آقای قیومی هیچگونه پاسخگویی به مراکز نظارتی مانند پارلمان و حتی برخی نهادهای دیگر نداشته باشد.»

منابعی در ریاست اجرائی نیز می‌گویند که آقای قیومی از یک سال پیش که سرپرست وزارت مالیه است، تنها یک بار در نشست شورای وزیران شرکت کرده است.

فهرست وزارت مالیه نشان می دهد که  در دو ماه اخیر آقای قیومی 10 سفر رسمی داشته که از جمله آنها در سه سفر با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان همرا بوده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار