وزارت مالیه افغانستان از افزایش 9 درصدی درآمد ملی این کشور نسبت به هدف تعیین شده خبر داد.

افزایش 9 درصدی درآمد ملی افغانستان‎به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت مالیه افغانستان از افزایش 9 درصدی درآمد ملی این کشور نسبت به هدف تعیین شده خبر داد.

مسئولان این وزارتخانه می گویند که درآمد ملی افغانستان در جریان کار حکومت وحدت ملی نیز نسبت به حکومت قبلی 85 درصد افزایش داشته است.

محمد همایون قیومی، سرپرست وزارت مالیه افغانستان در یک نشست خبری گفت که درآمد ملی این کشور در سال جاری به 189 میلیارد افغانی رسیده است.

آقای قیومی افزود که در سال گذشته، درآمد ملی حدود 169 میلیارد افغانی بود و در سال جاری این رقم افزایش 12 درصد را نشان می‌دهد.

به گفته سرپرست وزارت مالیه افغانستان، دلیل افزایش درآمد اختصاص بودجه بر اساس ظرفیت‌ها، ساده سازی پروسه‌های پرداخت مالیات، گمرکات، مبارزه با فساد و اصلاحات در تدوین بودجه وهمکاری سکتور خصوصی با دولت است.

وی در ادامه افزود: افزایش درآمد سبب شده که با وجود خشکسالی در دو سوم مساحت کشور، رشد اقتصادی از 1.3 درصد به 2.3 درصد افزایش یابد.

 محمد همایون قیومی، سرپرست وزارت مالیه افغانستان همچنین گفت که در سال جاری با ۱۴ کشور کمیسیون‌های همکاری اقتصادی ایجاد شده و برای گسترش سرمایه‌گذاری در کشور تلاش‌های موثر صورت گرفته است. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.