وزیر کشور ترکیه اعلام کرد آنکارا در حال گفتگو با مقامات کابل و تهران درباره مهاجرت‌های غیرقانونی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه، در نشستی با خبرنگاران خارجی در مهمانخانه «خانه پلیس» استانبول، اعلام کرد آنکارا با با ایران و افغانستان درباره مهاجرت‌های غیرقانونی به اروپا گفت‌وگو می‌کند.

او با اشاره به وضع مهاجران افغانستان در ایران گفت: «بخشی از مهاجران افغان طی سال‌های اخیر در حال بازگشت به کشور متبوع شان و بخشی دیگر نیز به صورت غیرقانونی و از طریق ترکیه درصدد ورود به اروپا برآمده‌اند. در خصوص این موضوع با مقامات دو کشور گفتگو می‌کنیم».

وزیر کشور ترکیه افزود: «هفته پیش معاون وزرای ۶ کشور ترکیه٬ آذربایجان٬ ایران٬ عراق٬ افغانستان و پاکستان نشستی را برگزار و در مسئله مهاجرت‌های غیرقانونی٬ ترور و قاچاق گفتگو کردند. طی روز‌های آینده یک نشست دیگر با حضور وزرا انجام می‌شود تا درباره اقدامات عملی در این باره مذاکره کنیم».

سویلو با تاکید بر اینکه نه ترکیه و نه ایران تمایلی به چشم‌پوشی از مهاجرت‌های غیرقانونی دارند٬ گفت: «به رایزنی‌های خود با ایران٬ افغاستان و سایر کشور‌ها در زمینه قاچاق انسان و چالش‌های مهاجرت‌های غیرقانونی ادامه می‌دهیم».

او همچنین از سفر هفته آینده معاون وزیر کشور ترکیه به افغانستان خبر داد و گفت: او با مقامات دولت افغانستان ارزیابی‌های لازم در خصوص انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از مهاجرت‌های غیرقانونی را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار