جشن میلاد امام رضا (ع) در آستان مقدس امامزاده قاضی الصابر برگزار شد.

جشن میلاد امام رضا (ع) در امامزاده قاضی الصابر برپا شد/ رویت میثم مطیعی از پاسخ رهبر انقلاب به دو سوال مهمبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، جشن میلاد امام رضا (ع) شنبه ۲۲ تیرماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس امامزاده قاضی الصابر برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سعیدی ریاست دانشگاه امام صادق (ع) حضور داشت.

ابتدا زیارت امین الله خوانده شد. پس از زیارت امین الله، آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت شد. در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مهدی خاموشی ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه و کارشناس مذهبی به سخنرانی پرداخت.

وی گفت: از حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ویژگی‌های متعددی نقل شده است. از جمله اینکه ایشان هیچگاه در کلام دیگران وارد نمی‌شدند و هر چیزی از زبان ایشان خارج نمی‌شد. خوشبختانه همه ما زیر گنبد طلایی امام رضا (ع) زندگی می‌کنیم.

این کارشناس مذهبی در ادامه به تنها راه نجات و همان ریسمان محکم الهی اشاره کرد و به تشریح عظمت خلقت و کوچک بودن دنیا اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی در ادامه توجه به مجموعه اسما و صفات الهی را مورد تاکید قرار داد و راه نجات انسان را، بندگی و تمسک به اهل بیت (ع) از جمله امام رضا (ع) دانست.

جشن میلاد امام رضا (ع) در امامزاده قاضی الصابر برپا شد/ روایت میثم مطیعی از پاسخ رهبر انقلاب به دو سوال مهم

وی سپس به برخی از معجزات امام رضا (ع) اشاره کرد و روایات سلسله الذهب را از ایشان نقل و تشریح کرد. او بیان کرد: مستحب است که حدیث سلسله الذهب را روی کفن کتابت کنیم.

جشن میلاد امام رضا (ع) در امامزاده قاضی الصابر برپا شد/ روایت میثم مطیعی از پاسخ رهبر انقلاب به دو سوال مهم

پس از سخنرانی، میثم مطیعی به مداحی پرداخت. او در میانه مداحی گفت: زمانی که خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، دو سوال از ایشان پرسیدم؛ یکی درباره برهنه شدن در سینه زنی و دوم درباره نبود شادی بود. برای سوال اول که فرمودند مخالف هستم. پاسخ سوال دوم برایم خیلی مهمتر بود؛ چرا که همیشه نبود شادی را در هیئت دانشگاه امام صادق (ع) و دیگر هیئت‌ها حس می‌کردم. یکی از کمبود‌های بزرگ جامعه مذهبی نداشتن شادی درست بود. ایشان در پاسخ به سوال دوم فرمودند، دست زدن در هیئت اشکالی ندارد. به همین دلیل شما جوانان که امشب به هیئت مولودی امام رضا (ع) آمدید، مجلس را شاد کنید.

جشن میلاد امام رضا (ع) در امامزاده قاضی الصابر برپا شد/ روایت میثم مطیعی از پاسخ رهبر انقلاب به دو سوال مهم

در این مراسم عوامل گاندو هم حضور داشتند و از آنها تجلیل شد. 

برای دیدن تصاوی بیشتر اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.