مهم‌ترین حوادث امروز (بیست و دوم تیر سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهم‌ترین حوادث امروز ( شنبه بیست و دوم تیر سال ۹۸) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف محموله ۴۹ میلیاردی پارچه قاچاق در تنگستان

فرمانده انتظامی شهرستان تنگستان گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با اقدامات اطلاعاتی، دو دستگاه تریلی حامل کالای قاچاق را در محور‌های بخش ساحلی این شهرستان شناسایی و توقیف کردند.

سرهنگ حسین خواجه افزود: مأموران پلیس پس از هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از خودرو‌های توقیفی سه هزار و ۶۰۰ طاقه پارچه خارجی قاچاق بدون هرگونه مجوز گمرکی کشف کردند.

وی بیان کرد: کارشناسان ارزش پارچه‌های قاچاق کشف شده را بالغ بر ۴۹ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و در این زمینه دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

سارق محتویات داخل خودرو در عالیشهر دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر از دستگیری سارق محتویات داخل خودرو با ۱۰ فقره سرقت در عالیشهر خبر داد.

سرهنگ ابراهیم عرب زاده افزود: مأموران کلانتری عالیشهر، متهم را هنگام سرقت در یکی از محله‌های شهر عالیشهر دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

وی بیان کرد: متهم در بازجویی‌های پلیسی به انجام ۱۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در شهر عالیشهر اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی بوشهر به شهروندان توصیه کرد: از نگهداری اشیاء گرانبها و هرگونه وجه نقد در خودرو خودداری، و با رعایت نکات امنیتی از پارک کردن وسیله نقلیه خود در جا‌های خلوت پرهیز کنند.

۴۱ کیلو تریاک در تنگستان کشف شد

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان بوشهر گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر مرکز استان با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان تنگستان موفق شدند یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ را در یکی از مسیر‌های مواصلاتی این شهرستان متوقف و، ۴۱ کیلوگرم تریاک را که به صورت ماهرانه‌ای جاساز شده بود، کشف کنند.

سرهنگ عبدالرضا شبانی افزود: به این ترتیب یک قاچاقچی که محموله مواد مخدر را از یکی از استان‌های همجوار تهیه کرده بود و قصد داشت به استان خوزستان انتقال دهد دستگیر شد.

افزایش ۵۶ درصدی جرایم سایبری

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون جرایم سایبری در استان ۵۶ درصد افزایش داشته است، اما بیش از ۸۵ درصد این جرایم کشف شده است.

سردار خلیل واعظی افزود: استان بوشهر از جمله استانی‌هایی است که کمترین میزان افزایش جرایم سایبری را دارد، اما از ابتدای سال شاهد افزایش ۱۴۰ درصدی برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی از حساب‌های بانکی هستیم.

وی بیان کرد: یکی از موثرترین راه‌های پیشگیری از این جرم فعال سازی رمز‌های پویا یا رمز دوم یک بار مصرف است که قرار بود از اول خرداد در بانک‌های و موسسات اعتباری فعال شود، اما به علت فراهم نبودن زیرساخت‌ها این امر محقق نشده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: شهروندان هنگام استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی از کارت‌های با مبالغ پایین استفاده کنند و از کارت حقوقی یا کارت‌های بانکی با مبالغ بسیار زیاد برای تراکنش‌های پایین بانکی به صورت اینترنتی استفاده نکنند.

سردار واعظی از مردم خواست قابلیت‌های اطلاع رسانی پیامکی خودرا فعال کنند تا به محض برداشت‌های غیرمجاز یا سرقت‌های راحتمالی بلافاصله از موضوع اطلاع یابند و رمز اول و دوم خود را تغییر دهند.

وی عنوان کرد: از آنجا که درصد بالایی از برداشت‌های غیر مجاز از طریق گرفتار شدن مالباختگان در درگاه‌های جعلی بانکی (فشینگ) اتفاق می‌افتاد توصیه می‌شود هنگام استفاده از این خدمات بانکی، خودشان نسبت به تایپ نشانی در نوار نشانی اقدام کنند.

کشف ۱۴ فقره سرقت سیم برق در دشتستان

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از دستگیری ۴ نفر سارق و کشف ۱۴ فقره سرقت سیم و کابل برق در بخش‌های آبپخش و سعد آباد خبر داد.

سرهنگ سید جواد رضوی گفت: در نتیجه تحقیقات میدانی صورت گرفته و بررسی اظهارات مالباختگان سه سارق در بخش سعد آباد و یک سارق در بخش آبپخش شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شدند.

وی بیان کرد: در بازجویی‌های صورت گرفته از متهمان و شواهدی که مأموران انتظامی ارائه کرداند، هشت فقره سرقت سیم و کابل برق در بخش آبپخش و ۶ فقره سرقت مشابه در بخش سعد آباد کشف شد.

انتهای پیام/ک

اخبار حوادث

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.