مسئول اتاق بحران سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: بیش‌ترین حوادث ترافیکی ویژه در محور‌های بوشهر-گناوه و گناوه- دیلم در شمال این استان رخ داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سکینه ارجمندی افزود: حوادث ویژه شامل حوادثی می‌شوند که بیشتر از پنج مصدوم یا بیشتر از دو نفر فوتی داشته باشند که در سه ماه نخست امسال، ۸۱ مورد حادثه ویژه در استان داشته‌ایم که مهمترینشان حوادث ترافیکی بوده‌اند.

در همین حال رئیس سازمان اورژانس استان بوشهر گفت: تکنسین‌های اورژانس در سه ماه امسال، ۹ هزار و ۸۷۴ مأموریت انجام داده‌اند که سه هزار و ۵۴۲ مورد یعنی نزدیک به ۳۶ درصد آن مربوط به حوادث ترافیکی، بوده است.

دکتر عبدالرحیم دادجو افزود: پنج هزار و ۸۰۲ مورد از ماموریت‌های اورژانس در بهار امسال شهری و چهار هزار و ۷۲ مورد نیز جاده‌ای بوده است.

وی ادامه داد: میانگین زمانی رسیدن اورژانس بر بالین بیمار در مأموریت‌های شهری ۴ دقیقه و در مأموریت‌های جاده‌ای ۷ دقیقه است.

رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر بیان کرد: این سازمان با داشتن یک بالگرد، ۳۳ پایگاه جاده‌ای و ۱۹ پایگاه شهری اورژانس به همراه ۹۶ دستگاه آمبولانس و ۳۷۰ تکنسین و امدادگر، به مصدومان و بیماران اورژانسی خدمات ارائه می‌کند.

دادجو گفت: در سه ماه امسال، بالگرد امدادی برای انجام ۳۰ مأموریت به پرواز درآمد و بیماران را کمتر از ۲۰ دقیقه از دورترین نقطه استان به مرکز استان و استان‌های مجاور انتقال داد.

وی، ۶ مورد احیاء موفق و نجات جان بیماران از مرگ و چهار مورد کمک به زایمان مادر باردار در آمبولانس‌های زمینی را از جمله موفقیت‌های اورژانس در این مدت عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

اورژانس بوشهر ۹ هزار و ۸۷۴ مأموریت انجام داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.