دفتر کنسولگری ارائه خدمات به دانشجویان خارجی مقیم استان‌های غرب کشور، در دانشگاه رازی کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،دفتر کنسولگری خدمات‌دهی به دانشجویان خارجی غرب کشور، با حضور مسؤولان در دانشگاه رازی کرمانشاه، افتتاح شد.

مدیر امور دفتر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های کردستان، همدان، لرستان و کرمانشاه می‌توانند خدمات مورد نیاز از قبیل ورودی، خروجی، تمدید و مفقودی گذرنامه در این مرکز انجام دهند.

کیومرث زرافشانی افزود: هدف از افتتاح این دفتر در دانشگاه رازی کرمانشاه، جذب دانشجو و همکاری بین‌المللی با دانشجویان دیگر کشور‌ها است.

وی گفت: جذب دانشجوی خارجی بسیار خوب است، اما از سال ۲۰۱۴ که جنگ داعش پایان یافت، کشور عراق توانایی و امکان مالی آموزش دانشجویان را ندارند و دانشجویان عراقی با هزینه خودشان به دانشگاه راه می‌یابند، ما با تعداد قابل توجهی از گروه‌های آموزشی مواجه هستیم که زبان فارسی را به خوبی بلد نیستند و یا وقت کافی برای فراگیری ندارند. باید با اطلاع‌رسانی درست به دانشجویان بفهمانند که شما برای برای فراگیری درس آمده‌اید و حضور شما در کلاس درس الزامی است.

زرافشانی تاکید کرد: رایزنان فرهنگی باید مستمر با دانشجویان در تماس باشند و دانشجویان را آگاه کنند.

این مسؤول با اشاره به اینکه همکاری با سایر دانشگاه‌ها برای ما الزامی است، گفت: تدوین یک شیوه‌نامه کلی برای این موضوع نیاز است.

زرافشانی افزود: امیدوارم دانشجویان خارجی در غرب کشور از این خدمات به روز استفاده لازم را ببرند و فتح بابی باشد برای کارشناسان ما تا علاوه بر سرویس‌دهی لازم به دانشجویان غیرایرانی، مثمرثمر نیز واقع شوند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه نیز بین‌المللی شدن دانشگاه را نیازمند عزم جدی اساتید دانست و گفت: اگر عزم در همکاران دانشگاه باشد، بین‌المللی شدن دانشگاه به خودی خود شکل می‌گیرد.

محمد‌ابراهیم اعلمی آل‌آقا اظهار داشت: دانشگاه از این فرصت‌ها که وزارت علوم در اختیارش گذاشته، استفاده کرد و امیدوارم پرتال دانشگاه به‌خوبی به‌روزرسانی شود و جذب بالا و خوبی از دانشجویان خارجی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما ملت فرهنگ‌دوستی هستیم، امروز اگر از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، شرایط خوبی در دانشگاه رازی ایجاد خواهد شد، امیدوارم این بستر با تلاش‌های تک‌تک اعضای هیأت علمی انجام بگیرد.

 

 

انتهای پیام/د

دفتر کنسولگری دانشجویان خارجی افتتاح شد

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.