رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان از کاندیداتوری اصفهان به عنوان شهر دوستار کودک در یونیسف خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریده روشن رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان در نشست خبری با نایب رئیس شورای شهر شانگهای چین با اشاره به پیشتازی اصفهان در مباحث فرهنگی عنوان کرد: اصفهان با ۱۹۷ رشته صنایع دستی عضو شهر‌های خلاق در یونسکو در بحث صنایع دستی است.

وی ادامه داد: اصفهان با آثار تاریخی و فعالیتی که در حوزه اقتصاد فرهنگی دارد، می‌تواندارتباطات بیشتری با کشور چین برقرار کند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به کنفرانس بین المللی شهر‌های خلاق، مطرح کرد: از یونسکو درخواست شده تا از بین ۳۷ کشور عضو شهر‌های خلاق، اصفهان به عنوان رئیس شهر‌های خلاق انتخاب شود.

روشن به برگزاری دائمی جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان در اصفهان اشاره کردو گفت: این جشنواره برتر در کشور است و به ثبت یونسکو رسیده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره امسال از ۲۸ مرداد ماه آغاز می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم در این جشنواره بتوانیم نام اصفهان را به عنوان قطب فرهنگ کودک و نوجوان به ثبت برسانیم.

رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان امسال اصفهان را به عنوان قطب فرهنگی کودک و نوجوان معرفی می‌شود و در تلاش دریافت کاندیداتوری از یونیسف هستیم.

گائو دویی عضو شورای شهر شانگ‌های و رئیس بخش قومیت شناسی شورای شهر در ادامه با اشاره به سابقه فرهنگی این کشور با ایران، عنوان کرد: تعداد زیادی دانشجو در دانشگاه‌های کشور چین تحصیل می‌کنند که از این تعداد تنها هزار و ۶۰۰ نفر ایرانی هستند.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی برای افراد خارجی در چین برگزار می‌شود و در برنامه‌ای با موضوع زبان چینی، ۳ ایرانی موفق به کسب رتبه‌ی برتر در این مسابقه شدند.

دویی در پایان با اشاره به استقبال تبادلات فرهنگی دو شهر اصفهان و شانگ‌های گفت: امیدواریم در افزایش ارتباطات فرهنگی بیش از پیش موفق باشیم.


افزایش صنعت گردشگری با کشور چین در قالب طرح اصفهان ۲۰۲۰

کوروش محمدی رئیس کمسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اشتیاق اصفهان در افزایش تبادلات اقتصادی و سیاسی با چین عنوان کرد: با تصویب طرح اصفهان ۲۰۲۰، به دنبال رسیدن به افق‌های بلند رونق گردشگری هستیم و با عزم جدی در افزایش ارتباط با کشور‌های مختلف از جمله چین تلاش می‌کنیم.

وی بیان کرد: آماده تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه‌های مشترک زیست محیطی، فرهنگی، اقتصادی هستیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار