مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: ما به تنهایی قادر به حفاظت از محیط زیست استان نیستیم و برای حفظ محیط زیست از آسیب های مختلف نیاز به هم‌افزایی و مشارکت همه دستگاه های استانی داریم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان امروز در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه در راستای توسعه پایدار در کشور حفاظت از محیط زیست ضروری است، اظهار داشت: انتقاد‌های تشکل‌های زیست محیطی در استان اصفهان را می‌پذیریم، اما اعتقاد دارم که باید از سیاه نمایی در ارتباط با مسایل زیست محیطی نیز پرهیز شود.

وی ابراز داشت: ۲۷ سال است در سازمان محیط زیست فعالیت دارم که در طول این مدت به واقع تصور می‌کردم اصفهان استانی برخوردار است، اما از زمانی که به سمت مدیرکل محیط زیست این استان منصوب شدم شرایط واقعی استان اصفهان را درک کردم و متوجه شدم صفت برخورداری درباره این استان صحیح نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه به جلسه وزیر نیرو در استان اصفهان دعوت نشده بودم، تصریح کرد: به مردم اصفهان خیانت نمی‌کنم، اما با اعتبارات و امکانات موجود امکان خدمتگزاری صحیح نیز وجود ندارد.


وی اصفهان را به پدری متمکن و پولدار تشبیه کرد که برای خود هزینه نمی‌کند بلکه همواره در پی رفع مشکلات همسایگان است و بیان داشت: رفع مشکلات اصفهان با روش جزیره‌ای فعلی امکان پذیر نیست و این رویه در اصفهان باید تغییر کند.

حشمتی با اشاره به تعداد زیاد صنایع در استان اصفهان گفت: ۱۰ هزار صنعت این استان نیازمند پایشی اساسی و مداوم است و این در حالی است که با اعتبار اندک تخصیص داده شده به این امر به هر صنعت تنها ۲۵ هزار تومان اعتبار می‌رسد.

وی ادامه داد: البته باید به این نکته نیز اشاره کنم که کمبود بودجه محیط زیستی در کل کشور محسوس است چراکه بیشتر بودجه سازمان صرف پرداخت حقوق کارمندان می‌شود.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه رفع مشکلات زاینده رود نیازمند برنامه ریزی‌های بلند مدت است، گفت: با یک عصای جادویی نمی‌توان یک شبه مشکلات زاینده رود را رفع کرد.

وی به مشکلات تالاب گاوخونی نیز اشاره کرد و گفت: کارشناسان محیط زیست بار‌ها از بیدار شدن غول عظیم ناشی از خشکسالی گاوخونی ابراز نکرانی کرده اند چراکه اگر گرد و غبار از تالاب گاوخونی بلند شود کل کشور را تحت تاثیر قرار داده و هیچ صنعتی در اصفهان نمی‌تواند فعالیت کند.


حشمتی تاکید کرد: ما به تنهایی قادر به حفاظت از محیط زیست استان نیستیم و برای حفظ محیط زیست از آسیب‌های مختلف نیاز به هم‌افزایی و مشارکت همه دستگاه‌های استانی داریم.

انتهای پیام/م

 

جلسه علنی شورای شهر اصفهان

برچسب ها: شورای شهر ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.