تربت جام با ۱۲ هزار هکتار کشتزار خربزه، رتبه نخست کشت این محصول در کشور را در اختیار دارد.

تربت جام رتبه نخست کشت خربزه کشور را در اختیار داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، اصغر خوشخو مدیر جهادکشاورزی تربت جام گفت: این میزان سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته ۲۰۰ هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه برداشت خربزه از سطح مزارع این شهرستان آغاز شده است تصریح کرد: متوسط برداشت خربزه از هر هکتار افزون بر ۲۰ تن است و پیش‌بینی می‌شود در مجموع بیش از ۲۴۰ هزار تن خربزه از سطح مزارع خربزه این منطقه برداشت شود.

 مدیر جهادکشاورزی تربت جام گفت: با توجه به کمبود منابع آبی و اُفت سفره‌های آب زیر زمینی در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد مزارع این محصول در تربت جام به روش‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

خوشخو به کشت ۹۰ درصدی محصول خربزه به روش مالچ پلاستیکی اشاره کرد و افزود: ۳۵ درصد از مزارع خربزه تربت جام به روش نشایی کشت می‌شود و در سال جاری بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار عدد نشای خربزه در گلخانه‌های این شهرستان تولید شد.

وی با بیان اینکه همه ساله برداشت این محصول در تیر ماه آغاز می‌شود و تا مهر ماه ادامه دارد تصریح کرد: با هدف مبارزه با آفات و بیماری‌ها در سال زراعی جاری بیش از سه مرحله در طول فصل کاشت و برداشت این محصول مبارزه با آفات و بیماری‌ها در سطح مزارع خربزه این شهرستان انجام شده است.

مدیر جهادکشاورزی تربت جام گفت: این محصول بیش از هزار و ۵۰۰ بهره بردار در تربت جام دارد که در راستای حمایت از کشاورزان در سال زراعی جاری بیش از سه هزار و ۶۰۰ تن انواع کود‌های شیمیایی در بین کشاورزان خربزه کار این شهرستان توزیع شد.

شهرستان تربت جام با ۴۵ هزار کشتزار و تولید سالانه بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی یکی از قطب‌های کشاورزی استان خراسان رضوی است و بیش از ۱۱ هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد.
 
انتهای پیام//ع.م
 

تربت جام، رتبه نخست کشت خربزه کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار