سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بخش خصوصی و دولتی میراث فرهنگی باید مرتبا در تعامل و نه در تضاد باشند.

تعامل در بین بخش های دولتی وخصوصی میراث فرهنگی ضروری استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در دیدار رئیس و تعدادی از اعضاء کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان گفت: در چند سال آینده صنعت گردشگری از لحاظ درآمد، در رأس صنایع موجود در دنیا قرار خواهد گرفت و بزرگترین بخش تجارت بین‌الملل را به خود اختصاص خواهد داد.

وی افزود: رسیدن به این هدف عالی نیازمند همدلی و هم افزایی بین بخشی نهاد‌های مرتبط است.

فعالی بیان کرد: کشور ایران به دلیل دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی می‌تواند یکی از پیشروترین و موفق‌ترین کشور‌های دنیا در عرصه گردشگری باشد و درآمدزایی بالایی از سفر گردشگران خارجی کسب کند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به وجود امنیت پایدار در کشور و استان کرمان اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت در جهت توسعه صنعت گردشگری بهره برد.

وی با اشاره به اینکه از مزایای صنعت گردشگری، ایجاد اشتغال با حداقل بودجه و هزینه است، افزود: اگر با مدیریت و برنامه ریزی مناسب از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم، بدون شک صنعت گردشگری می‌تواند به عنوان یکی از صنایع پیشرو در رشد و شکوفایی اقتصادی نقش بسزایی را ایفا کند.

فعالی گفت: بر این اساس ارتقاء شاخص‌های گردشگری نیازمند ایجاد تعامل، هماهنگی و همسوئی دستگاه‌های مختلف با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه سازمان میراث‌فرهنگی سه وظیفه مهم در کنار سایر وظایف خود برعهده دارد، بیان کرد: داشتن تعامل سازنده با بخش خصوصی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان، در جهت توسعه صنعت گردشگری است.

وی به حمایت از طرح‌های سرمایه گذاری در بخش گردشگری اشاره کرد و افزود: باید مسئولان استان همه بستر‌های سرمایه گذاری را برای بخش خصوصی فراهم کنند و حامی آن‌ها باشند.

فعالی تصریح کرد: باید مرز و فاصله میان بخش دولتی و خصوصی در حوزه‌های مرتبط با میراث فرهنگی شکسته شود و همه با همکاری یکدیگر و باقوت در جهت توسعه گردشگری استان تلاش کنیم.

وی یادآور شد: یکی از مولفه‌های پیشرفت صنعت گردشگری  احساس امنیت برای گردشگران و سرمایه گذاران است، زیرا با کوچکترین اظهار نظر و یا حرکتی اشتباه ورود گردشگران به منطقه دچار چالش می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار داشت: امیدواریم با طرح  این مسایل در کارگروه گردشگری بتوانیم گام‌های موثری برای توسعه  گردشگری استان برداریم.

انتهای پیام/ح

بخش خصوصی و دولتی میراث باید تعامل داشته باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.