حناچی با بیان اینکه غرب تهران فوق العاده پر تراکم است، گفت: روزانه ۴۰۰ هزار خودرو از این محدوده به تهران وارد می‌شوند و حجم زیاد رفت و آمد برای شاغلان است.

ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی به تناسب ساخت و سازها/ روزانه ۴۰۰ هزار خودرو از غرب به تهران وارد می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در مناطق ۲۱ و ۲۲ و کنترل سیلاب شمال و غرب شهر تهران که امروز (شنبه بیست و دوم تیرماه) برگزار شد، گفت: تهران در امتداد ۷ رود دره قرار دارد و سال‌ها این رود‌ها در امتداد شهر ادامه داشته‌اند.

حناچی تصریح کرد: این رود‌ها بعد از عبور از منطقه به حوض سلطان سرریز می‌شدند و باید قبل از هر تغییر به فکر تبعات آن باشیم و تمهیدات آن را لحاظ کنیم.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار ۸۴۰ میلیارد تومانی احداث پروژه افزود: یکی از رودخانه‌هایی که در مواقع بارش دبی بالایی دارد رودخانه وردآورد است که برای مهار این رودخانه، حدود ۸۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شهردار تهران گفت: تونل فعلی با طول ۴ کیلومتر حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای تهران هزینه خواهد داشت و خوشبختانه شورای شهر تهران بودجه این پروژه را تصویب کرده است.

حناچی تصریح کرد: رودخانه یعنی خانه آب و کسی که خانه آب را خراب کند، آب خانه اش را خراب می‌کند.

وی افزود: غرب تهران فوق العاده پر تراکم است و روزانه ۴۰۰ هزار خودرو از این محدوده به تهران وارد می‌شوند و حجم زیاد رفت و آمد برای شاغلان است.

شهردار تهران تصریح کرد: ادامه حکیم و اتصال این بزرگراه به شریان‌های حرکتی تهران، محور شهدیار، دپو و بزرگراه لشگری بخشی از پروژه‌های در دست احداث است.

حناچی گفت: طرح امروز هم بخشی از ستون فقرات جمع آوری آب‌های سطحی محدوده وردآورد است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های کلانشهر تهران موضوع توسعه حمل و نقل به تناسب افزایش ساخت و ساز‌هاست که باید مد نظر قرار دهیم.

حناچی گفت: موضوع بازچرخانی آب‌ها هم مهم است و باید به آن توجه شود.

شهردار تهران تصریح کرد: نبود برنامه ریزی در مدیریت شهری به ویژه حوزه کنترل آب‌های سطحی ما را با مشکلات بسیاری رو به رو می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری تهران ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۲ تير ۱۳۹۸
اگه مترو رو روزميني ميكردين كه خرجش نصفه الان پول برا بي آر تي و واگن كم نمياوردين كه ملت سرگردون بشن