رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: معادن غیرفعال گیلان به مزایده گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  فرهاد دلق‌پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در راستای رونق تولید و ایجاد تحول در حوزه معادن استان استراتژی ویژه‌ای تدوین شده و بر این اساس برخی از معادن گیلان که غیرفعال هستند و خلع ید شده و به مزایده گذاشته می‌شوند.

وی، به وجود ۱۰۶ معدن در استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد در حال حاضر ۴۰ معدن فعال و ۶۰ معدن دیگر غیرفعال هستند که برای ورود معادن غیرفعال به چرخه تولید و تأمین نیاز‌های استان گیلان راهکار‌ها و برنامه‌های مشخصی تدوین و طراحی شده است.

ئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان را احیاء و بازنگری در شیوه فعالیت معادن استان اعلام کرد و گفت: در تلاشیم با خلع ید و با برگزاری مزایده برخی از معادن غیرفعال بتوانیم زمینه تولید بیشتر مواد معدنی را به‌عنوان یکی از نیاز‌های اساسی استان بیش از پیش فراهم کنیم.

دلق‌پوش افزود: گیلان سالانه به حدود بیش از ۲۰ میلیون تن مواد معدنی نیاز دارد در حالی‌که این مقدار با توجه به شرایط موجود استان به صورت کامل تأمین نمی‌شود.

وی، به نیاز این استان به واردات مواد معدنی از سایر استان‌های دیگر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تولیدات معدنی گیلان چه در بخش رودخانه‌ای و چه در بخش کوهی حدود ۱۱ میلیون تن برآورد می‌شود که برای پوشش کامل نیاز‌های استان کفایت نمی‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، وجود یک سری مشکلات اجتماعی، فنی و یا کمبود نقدینگی را اساسی‌ترین دلیل غیرفعال شدن برخی از معادن استان گیلان اعلام و تصریح کرد: سیاست سازمان صمت بازنگری در امور مربوط به معادن است تا با استراتژی ویژه تدوین شده برخی از معادن غیرفعال استان به چرخه تولید بازگردند.

 

انتهای پیام/م.ع

واگذاری معادن غیرفعال در راستای رونق تولید

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.