رئیس سازمان صمت گیلان از تشکیل انجمن تخصصی صنایع سلولزی با هدف رونق زراعت چوب و رفع نیاز‌های این صنعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق‌پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: انجمن تخصصی صنایع سلولزی با هدف رونق هرچه بیشتر زراعت چوب و رفع نیاز‌های این صنعت در استان تشکیل می‌شود.

وی، با اشاره به حجم سرمایه گذاری انجام شده در صنایع چوب و ام دی اف در استان، افزود: با راه اندازی این طرح‌های صنعتی موجود در گیلان، حجم تولید نئوپان و ام دی اف به ۵ میلیون مترمکعب در سال خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: چنانچه بستر‌های تشویقی لازم برای زارعان حرفه‌ای چوب فراهم شود و الگوی کشت مناسبی را هم فرهنگ سازی کنیم، قطعاً مشکل تأمین مواد اولیه این صنعت در گیلان رفع خواهد شد.

فرهاد دلق‌پوش افزود: باید از گونه‌های مرغوب تست شده و از نوع درختان زود رشد با توجه به پتانسیل‌های اقلیمی گیلان بهره ببریم تا هم حفاظت و احیای جنگل‌ها و هم تأمین مواد اولیه کارخانجات سلولزی، رونق اقتصاد و اشتغال استان محقق شود.

وی، استفاده مطلوب از اراضی ۶۳ هزار هکتاری موجود را برای ایجاد ارزش افزوده ضروری دانست و گفت: تولید و مصرف چوب در گیلان باید با ارزش افزوده و بهره وری بالا همراه شود و این مهم جز با انجام کشت صنعتی و استفاده از گونه‌های درختی مناسب امکان پذیر نخواهد شد و در واقع با این کار صنعت چوب و صنایع وابسته به آن تقویت و حتی منجر به افزایش اشتغال بومیان منطقه نیز خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، با اشاره به تصویب حذف تعرفه وارداتی و صدور مجوز واردات چوب با پوست به عنوان راهکاری دیگر برای رفع مشکل صنعت سلولزی استان، تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل مشکل تأمین مواد اولیه از صدور مجوز جدید در این صنعت خودداری می‌کنیم و برای تعیین تکلیف واردات چوب نیز پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

 

انتهای پیام/م.ع

انجمن تخصصی صنعت سلولزی در گیلان تشکیل می‌شود

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.