سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به قول مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران زمینه رفت و آمد فرهنگیان جزیره خارگ و همچنین تامین وعده غذایی آنان فراهم شد.

مشکل رفت و آمد فرهنگیان خارگ برطرف شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامحسین حسینی صبح امروز در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش استان بوشهر در منطقه خارگ به دغدغه استاندار بوشهر در زمینه رفت و آمد، تامین وعده غذایی و اسکان فرهنگیان جزیره خارگ اشاره کرد و افزود: در همین زمینه نشستی با حضور مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و شورای معاونین آموزش و پرورش استان برگزار شد تا برای برطرف شدن این دغدغه تلاش شود.

وی با بیان اینکه فرهنگیان جزیره خارگ طبق قانون‌های کشوری حق انتقال به مناطق مختلف را دارند، یادآور شد: تامین خواسته‌‎های فرهنگیان در جزیره و همچنین ایجاد محرک‌های تشویقی در ماندگاری معلمان جزیره اثربخش خواهد بود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به شرایط تامین، توزیع و تفکیک نیرو در هر یک از مناطق آموزشی استان اشاره کرد و گفت: تخصیص نیرو براساس تعداد کلاس و تعداد دانش آموز طبق آنچه در سامانه وزارت آمده انجام می‌شود و استان در این زمینه نمی‌تواند دخالتی داشته باشد، ولی با این وجود، جزیره خارگ به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی ادامه داد: منطقه خارگ از برخوردارترین مناطق آموزشی استان در زمینه تراز نیروی انسانی است و با وجود اینکه جزیره خارگ کمتر از ۰.۷ درصد سهم دانش آموزی استان را دارد، اما در بحث نیروی انسانی نزدیک به یک درصد نیروی انسانی به خارگ اختصاص داده شده است.

او با اعلام اینکه ۹۰ درصد نیرو‌های منطقه خارگ رسمی، پیمانی، نیرو‌های فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و استخدام آزاد بوده است، بیان کرد: آموزش و پرورش استان پارسال به تبع کشور کمبود نیروی انسانی داشته و این کمبود حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر بوده است که با استفاده از نیرو‌های بازنشسته، حق التدریس آزاد و همکاران شاغل تامین شده است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: منطقه خارگ با وجود اینکه به نسبت دیگر مناطق آموزشی مازاد نیرو داشته، نیرو‌های حق التدریس به آن تعلق گرفته است.

حسینی افزود: در این چند سال ۳۱ نیروی جدید به خارگ تعلق گرفته است و در چهار سال آینده نیز ۳۷ دانشجوی متعهد به خدمت به آن اضافه خواهد شد و برای استخدام آزاد سال آینده ۲۱ سهمیه و برای کنکور سال جاری نیز ۱۲ سهمیه برای این منطقه آموزشی در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش استان سعی دارد نیرو‌های بومی را جذب کند، اما باید توجه داشت کسب نمره علمی شرط کشوری است و بومیان باید حداقل نمره علمی را کسب کنند، ولی در مصاحبه اختصاصی، نیرو‌های بومی در اولویت خواهند بود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به سیاست بومی گزینی و تامین نیروی حق التدریس بومی اشاره کرد و گفت: جذب بومیان حق التدریس خارگ از مطالباتی بود که در دیدار اخیر استاندار با سرپرست وزارت آموزش و پرورش پیگیری شد.

وی ادامه داد: در سفر استاندار به جزیره خارگ چهار میلیارد تومان اعتبار استانی برای تکمیل مدرسه شهدا اختصاص یافت.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان درباره ساخت مدرسه شهید مطهری نیز عنوان کرد: ساخت این مدرسه در تعهد پتروشیمی بوده است و حدود هشت سال پیش دو میلیارد تومان تامین اعتبار برای ساخت آن مصوب شد که تا کنون فقط زیرسازی این مدرسه با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان انجام گرفته است.

حسینی تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک نشستی با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس و استاندار بوشهر در دفتر سرپرست وزارت با اولویت حل مشکلات آموزشی و پرورشی خارگ از جمله نیروی انسانی، حق جزیره، حق نوار مرزی و دیگر مسائل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ک

تلاش برای حل مشکلات فرهنگیان خارگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.