مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، کمبود نیروی انسانی را مهمترین مشکل آموزش و پرورش این استان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، ناصر کرمی پیش از ظهر امروز در نشست شورا‌های آموزش و پرورش شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر که با حضور وزیر آموزش و پرورش در عسلویه برگزار شد، گفت: به علت بازنشستگی ۷۰۰ نیروی آموزش و پرورش در سال آینده و افزایش هشت هزار نفری تعداد دانش‌آموزان، سازماندهی نیرو‌ها برای سال تحصیلی آینده با مشکل روبه‌روست.

وی افزود: ۲۰ درصد جمعیت استان بوشهر معادل ۲۲۹ هزار و ۴۰۷ نفر دانش‌آموز و نوآموز هستند که در دو هزار و ۴۸۶ مدرسه و ۱۱ هزار و ۶۸ کلاس درس تحصیل می‎کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تعداد نیروی انسانی آموزش و پرورش استان بوشهر را ۱۵ هزار و ۱۰۵ نفر عنوان کرد که ۱۲ هزار و ۶۹۵ نفر رسمی و پیمانی هستند و هزار و ۴۶ نفر حق‌التدریس، ۲۳۰ نفر سرباز معلم و هزار و ۱۲۲ نفر دانشجوی تعهد خدمت.

کرمی کمبود نیروی خدماتی در مدارس را مشکلی عمده دانست و بیان کرد: تخریبی بودن ۷۰۰ کلاس درس هم از دیگر مسائل آموزش و پرورش استان بوشهر است.

وی با اشاره به شرایط مدارس شهرستان عسلویه نیز گفت: جمعیت این شهرستان ۷۵ هزار نفر است که ۱۳ درصد آن معادل ۱۰ هزار نفر دانش‌آموز هستند که در ۵۱۸ کلاس درس تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: جمع نیروی انسانی آموزش و پرورش عسلویه ۷۲۱ نفر است که ۴۹۳ نفر رسمی هستند و با جذب ۱۵۴ نیروی حق‌التدریس از افراد بومی، بخش عمده مشکلات تأمین نیروی انسانی در این منطقه حل شده است و البته جای تلاش دارد که مجوز موردی برای به‌کارگیری نیرو در این منطقه صورت گیرد.

کرمی همچنین با اشاره به اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، بیان کرد: با اجرای این طرح رتبه استان بوشهر در کنکور سراسری چهار رتبه بهبود یافته است و شاهد افزایش نمره امتحان نهایی دانش آموزان هم هستیم.

وی ساخت ۷۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان را از جمله دستاورد‌های موثر در حوزه توسعه فضای ورزشی دانش آموزی عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.