غربالگری این کودکان را متخصصان بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا در اقدامی جهادی و رایگان انجام دادند.

غربالگری کودکان ناشنوا به همت خیرینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مدیرعامل این بنیاد با اشاره به اینکه در کشور سالانه هزار و ۵۰۰ کودک ناشنوا به دنیا می‌آیند، گفت: سهم سیستان و بلوچستان از این تعداد، ۳۰ تا ۴۰ کودک است.

محمد اجل‌لوئیان افزود: تاکنون در ایران بیش از ۱۱ هزار نفر جراحی کاشت حلزون گوش شده‌اند و با وجود ۱۲ مرکز کاشت حلزون، هیچ کودکی در صف انتظار قرار ندارد.

وی گفت: افرادی که نوزاد کم‌شنوا و ناشنوا دارند و یا سابقه فامیلی این بیماری در آن‌ها وجود دارد، لازم است که نسبت به غربالگری پیش از ازدواج و مشاوره‌های ژنتیک حساسیت بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا افزود: سیزدهمین مرکز کاشت حلزون کشور در آینده نزدیک در زاهدان راه اندازی می‌شود.

رییس کمیته راهبردی تشخیص ژنتیکی بنیاد بخشش هم با اعلام اینکه سالانه حدود ۱۰۰۰ عمل جراحی کاشت حلزون در کشور انجام می‌شود، گفت: تقریبا از هر ۱۰۰۰ کودک متولد شده در کشور یک نفر ناشنوا است.

مروتی با بیان اینکه ناشنوایی یکی از بیماری‌های شایع در کشور است، گفت: بخش عمده‌ای از ناشنوایی‌ها حاصل ازدواج‌های فامیلی است.

وی افزود: هدف از انجام آزمایشات ژنتیکی برای خانواده این است که عامل این عارضه در افراد مشخص شود تا بتوان از تولد کودک ناشنوا در آینده جلوگیری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر هم گفت: ۲۷۰ کودک ناشنوا در جنوب سیستان و بلوچستان در این مرحله شناسایی شدند که غربالگری آنان انجام می‌شود.

مهران امینی‌فرد افزود: کودکانی که نیاز به کاشت حلزون داشته باشند، بصورت رایگان در مراکز مجهز مورد عمل جراحی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/گ

غربالگری کودکان ناشنوا به همت خیرین در ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار