مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین می‌گوید: مساحت آتش سوزی‌ها در این استان به بیش از دو برابر و نیم رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین تاکید کرد: مساحت آتش سوزی‌ها در اراضی استان قزوین در سال جاری به ۲۶۰ هکتار رسیده است واین در حالیست که مساحت کل آتش سوزی‌ها در سال گذشته حدود ۱۰۰ هکتار بود.

مهدیخانی خطای انسانی عامل ۹۰درصد از آتش سوزی اراضی کشاورزی است گفت: ۲ پرونده آتش افروزی در اراضی استان تشکیل شده است و ۲ نفر هم به مراجع قضایی معرفی شده اند.
 
وی افزود: یکی از این پرونده‌ها مربوط به آتش افروزی در زمین‌های کشاورزی حاشیه آزادراه قزوین - زنجان است که دود حاصل از آن منجر به تصادف در این آزاد راه شد و  ۲ کشته و  ۲۵  مجروح برجای گذاشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان ادامه داد: پرونده دیگر مربوط به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است که فردی را به علت آتش سوزی اراضی جنگلی در طارم سفلی به مراجع قضائی استان معرفی کرده است.

مهدیخانی همچنین گفت: سال گذشته از اواسط تیرماه شاهد آتش سوزی در اراضی دشت قزوین بودیم که امسال با توجه به افزایش بارندگی و رشد علفزار‌ها آتش سوزی‌ها از اواخر اردیبهشت ماه شروع شد.

وی بیان کرد: با وجود هشدار‌های متعدد به کشاورزان برای خودداری از آتش زدن باقی مانده محصول، متأسفانه آن‌ها توجهی نکردند و آتش زدن باقی مانده محصول را همانند کود طبیعی برای تقویت خاک می‌دانند.
انتهای پیام/.
 

تا کنون ۲۶۰ هکتار از اراضی قزوین در آتش سوخته است

برچسب ها: حوادث ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.