سرپرست اداره کل شیلات خوزستان گفت: اجرای آزمایشی طرح پرورش ماهی در قفس در سد جره یک‌قدم روبه‌جلو به شمار می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا افتخاری نسب سرپرست اداره کل شیلات خوزستان گفت: پرورش ماهی در قفس  حدود ۵ سال پیش مطرح شد که براساس آن اداره کل شیلات استان قصد داشت از پهنه آبی پشت صد‌ها جهت پرورش ماهی استفاده کند.

وی افزود: جلسات متعددی برگزار شد تا بتواند به‌صورت پایلوت در قدم اول ۴۰۰ تن ماهی در پشت سد مارون که سد غیر شرب است با این طرح اجرا شود.

افتخاری نسب بیان داشت: با تحقیقات انجام‌شده به نتایج خیلی خوبی دست یافتیم، اما متأسفانه به سبب تصمیماتی که براساس سلیقه گرفته شد موافقت نکردند.

سرپرست اداره کل شیلات استان خوزستان تصریح کرد: طی نشستی که در اردیبهشت‌ماه با حضور رئیس سازمان شیلات، مدیرکل سازمان محیط‌ زیست خوزستان و همچنین استاندار برگزار شد، قرار شد که این طرح به‌صورت آزمایشی در سد جره انجام شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اجرای آزمایشی طرح پرورش ماهی در قفس در سد جره یک‌قدم روبه‌جلو به شمار می‌رود که هدف ما از اجرای آزمایشی آن این است که نشان دهیم پرورش ماهی در پشت سد هیچ آسیبی به آب شرب وارد نمی‌کند.

وی گفت: مجوز پرورش ماهی در قفس در خوریات بندر امام را نیز از سازمان محیط‌ زیست گرفته‌شده و در این بخش قسمت‌هایی را محیط‌زیست به دلیل احتمال وجود مواد فلزی سنگین جزو خطوط قرمز اعلام کرده که ظرف ماه‌های آینده طرح پرورش ماهی در قفس در خوریات بندر امام انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

انجام طرح پرورش ماهی در قفس طی ماه های اینده در خوزستان

برچسب ها: محیط زیست ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار