۲ هزار و ۷۰۰ نفر شتر تاکنون در شهرستان نهبندان پلاک‌گذاری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، اشرفی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در شهرستان نهبندان حدود ۱۵ هزار نفر شتر موجود است که پلاک‌گذاری چهار هزار نفر نیز به زودی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه‌های پلاک گذاری شتر زیاد است افزود: تصمیم داریم حداقل تا پایان شهریورماه دام شتر استان را پلاک‌گذاری کنیم تا با پدیده قاچاق مواجه نشویم.

محمود اشرفی‌گل گفت: براساس مصوبه هیات دولت در بهمن پارسال مقرر شد تمامی دام‌ها به منظور جلوگیری از قاچاق دام پلاک گذاری شوند و هویت آن‌ها در سامانه پنجره واحد جهاد کشاورزی ثبت شود.

وی افزود: برای پلاک‌گذاری دام‌های سبک و سنگین استان اعتباری در نظر گرفته نشده، مردم هزینه‌ها را تقبل نکرده و تمایلی به این کار ندارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک، ۳۰ هزار نفر شتر و حدود ۶۰ هزار راس دام سنگین (گاو) در استان باید پلاک‌گذاری شود.

وی گفت: برای پلاک‌گذاری دام با کارخانجات فعال در این زمینه قرارداد منعقد شد و شماره ۱۵ رقمی شامل دام، کارخانه تولید کننده و گونه دام به عنوان هویت در این ارقام گنجانده شده است.

اشرفی با بیان اینکه برای پلاک‌گذاری هر نفر شتر ۳۵ هزار تومان (هر گوش) هزینه می‌شود افزود: دامداران برای پرداخت این هزینه مشکل دارند و همراهی نمی‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.