بانوان محجبه به مناسبت روز حجاب و عفاف در امامزاده صالح تجمع کردند.

اجتماع بانوان محجبه در امامزاده صالح (ع)/ قرائتی: حجاب نمی تواند اختیاری باشدبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت روز حجاب و عفاف، در راستای تکریم شخصیت والای حضرت فاطمه معصومه (س) و ارائه الگوی مناسبت به دختران مسلمان، مراسم «تجمع بزرگ مدافعان حریم خانواده» در امامزاده صالح بن کاظم (ع) واقع در میدان تجریش برگزار شد.

شعار این تجمع «من خانواده‌ام را دوست دارم» بود. از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه بانوان از چهار مسیر در اطراف میدان تجریش به سمت امامزاده صالح (ع) راهپیمایی کردند. این راهپیمایی با محوریت مادران شهدای مدافع حرم برگزار شد.

ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه بانوان به امامزاده صالح (ع) رسیدند. ابتدا مسابقه‌ای برای بالابردن اطلاعات مذهبی کودکان برگزار شد.

در ادامه مجید یراق بافان توضیحاتی درباره این برنامه ارائه کرد. با قرائت آیاتی از کلام الله مجید با صدای قاری ربیعیان و پخش سرود جمهوری اسلامی برنامه رسما آغاز شد.

گرشاسبی دبیر ستاد عفاف و حجاب منطقه شمیرانات در ابتدای مراسم گفت: امروز مفتخریم که از آرمان انقلاب اسلامی که یکی از آن حفظ حریم خانواده است، دفاع کنیم. دشمن تلاش می‌کند به هر نحوی بر جمهوری اسلامی فشار بیاورد. یکی از این فشار‌ها نابودی حجاب و عفاف است. مسیح علی نژاد برای نابودی حجاب آورده شده است. این جمعیت برای دفاع از انقلاب اسلامی دور هم جمع شده اند.

سپس حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی کارشناس مذهبی طی سخنانی اظهار کرد: حجاب در چند بخش قرآن آمده است. در جایی خداوند می‌فرماید «تبرج نکنید که نامحرمان سمت شما بیایند». در جایی دیگر می‌فرماید «به گونه‌ای بر سر خود پوشش قرار دهید که گردن شما پوشیده شود.» حجاب فقط مختص زنان نیست. نگاه به نامحرم نیز باید مورد توجه آقایان باشد.

وی افزود: بی حجابی بستر ایجاد خیلی از گناهان دیگر را به وجود می‌آورد. وقتی همه حجابشان را کنار بگذارند، رقابت‌های منفی برای جلوه گری میان بانوان ایجاد که باعث حواس پرتی جوانان می‌شود. به همین دلیل است که آسیب‌های علمی در دانشگاه‌ها وجود دارد. طبق گفته ائمه اطهار (ع) زکات زیبایی عفت است. عفت مرد به پوشیدن چشم و عفت زن به پوشش ظاهرش است.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی عنوان کرد: صد‌ها هزار نفر شهید، جانباز و اسیر شدند. کسی که خودش را در خیابان رها کرده و خون شهدا را پای مال کرد خودش پایمال می‌شود. چه کسی از ما عفاف می‌خواهد؟ حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س). در دو جا پیامبر فرمودند «حواستان به فرزندان باشد. یکی برای نماز و دیگری برای حجاب است». هیچ جایی قرآن به پدر و مادر دستور نداد حواسشان به واجبات فرزندان باشد، جز این دو مورد.

وی ادامه داد: نباید یک زن به دلیل مثلا ظلمی که به آن‌ها شده حجابش را کنار بگذارد. نمی‌شود دین گزینشی باشد و مثلا نماز را به عنوان واجب پذیرفت و حجاب را نپذیرفت. البته ما هم مقصر هستیم. چادر مشکی گران است.

در ادامه گروه سرود «نسیم قدر» به اجرای برنامه پرداختند و حاج احمد پناهیان دقایقی مداحی کردند.

پایان بخش برنامه قرائت بیانیه حجاب و عفاف بود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار