همزمان با دهه کرامت از اولین دایره المعارف آستان قدس رضوی رونمایی شد.

از دایره المعارف آستان قدس رضوی رونمایی شدبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب پارسی در آیین رونمایی و نشست تخصصی چشم انداز‌ها و چالش‌ها دایره المعارف آستان قدس، با اشاره به اینکه دایره المعارف‌ها نیاز علمی کشور را در حوزه‌های مختلف برطرف می‌کند، گفت: از هر زاویه‌ای که به آستان قدس رضوی نگاه کنیم یک منظره بدیع و متنوعی پیش چشم ما جلوه گر می‌شود که این دایره المعارف می‌تواند کمک زیادی به پژوهش در این زمینه کند.

وی ادامه داد: این دایره المعارف نکته بسیار ارزشمندی دارد که در تدوین آن از نسخه‌ها و اسناد تاریخی معتبر استفاده است و این کار باعث سندیت این دایره المعارف برای پژوهشگران می‌باشد.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید محمود مرویان مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی نیز در این مراسم  گفت: این دایره المعارف حاصل سال‌ها تلاش و تحقیق پژوهشگران به نام کشور در حوزه سیره و فرهنگ رضوی است.
 
وی ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی این دایره المعارف تولید دانش است به طوری که در بسیاری از مقالات این دایره المعارف علاوه بر اطلاع رسانی دقیق، دانش دسته اول در آن کاملا مشخص است.

مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی گفت: دایره المعارف آستان قدس در دو نسخه تدوین شده و شامل ۸۰۰ مقاله در موضوعات مختلف آستان قدس رضوی، بنا‌ها و مناسب و القاب است.
 
انتهای پیام//ف.ش

 

رونمایی از دایره المعارف آستان قدس رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.