نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: باوجود جنگ اقتصادی، تمام دستگاه‌های اجرایی برای جبران عقب ماندگی روستا‌ها تلاش‌های بسیار انجام داده اند.

ضرورت احداث ساختمان در روستاها برای مواقع بحرانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، دیشب در نشست مشترک دهیاران و رؤسای شورا‌های اسلامی کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در کاشمر، گفت: به رغم اینکه با جنگ اقتصادی دست و پنجه نرم می‎ کنیم، اما در چند سال اخیر تمام دستگاه‌های اجرایی برای جبران عقب ماندگی روستا‌ها تلاش‌های بسیار انجام داده اند.

وی ادامه داد: عقب ماندگی‎ روستا‌ها تنها با همت دهیاران و مردم روستا‌ها جبران می ‎شود و به هر میزان که دولت در روستا‌ها هزینه کند مردم چند برابر آن را هزینه خواهند کرد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم روستا‌های این منطقه در سال گذشته با واگذاری زمین، تعویض شبکه فرسوده آب و اقدامات مختلف ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان برای توسعه و آبادانی روستا‌ها کمک کرده اند.

بنیادی با بیان اینکه در چند سال اخیر بودجه دهیاری‎‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است، افزود: تاکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان به تمام دهیاری‌های کشور تخصیص یافته که ۸۰ درصد آن در دولت تدبیر و امید بوده است.

دولت  برای دهیاری‎‬‌ها اهمیت بسیار قائل است

وحید قربانی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: دولت در شرایط سخت مالی پارسال حدود ۱۸۹ میلیارد تومان به حساب دهیاران این استان واریز کرد در حالی که در کمیته تخصیص استان توانستیم ۱۱۲ میلیارد تومان به کل دستگاه‎‌های اجرایی استان پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: ‬این اقدامات نشان می‬ ‏دهد دولت در این شرایط برای دهیاری‎‬‌ها اهمیت بسیار قائل است از این رو انتظار داریم به دهیاری‎‌ها هویت بخشیده شود.

 
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه بهترین خدمت دهیاران حضور آن‌ها در روستاها است، گفت: دهیاران به رغم همه محدودیت‎ ها، روستا‌ها را ساماندهی کرده ‎اند و این از افتخارات نظام سیاسی کشور است.

قربانی افزود: مبنای هویت بخشی به نهاد دهیاری ‎ها، گفت و گویی است که بین دهیار و جامعه محلی شکل می ‎گیرد که براساس این گفتگو، نشاط و انسجام اجتماعی و رضایت مردمی حاصل می‌شود.

خدمت رسانی ۲۶ دهیار به روستائیان کاشمر

مراد علی احمدزاده معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری کاشمر گفت: اکنون در بخش کوهسرخ این شهرستان ۲۸ دهیار و در بخش مرکزی ۲۶ دهیار به روستائیان خدمت رسانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت در روستاها، نبود زمین و مهاجرت روستائیان به شهر‌ها مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری کاشمر با اشاره به ضرورت بازنگری طرح‎‬‌های  روستایی را ضروری، گفت: ‬با توجه به اینکه از اجرای طرح های‬ هادی برخی روستا‌ها ۱۵ سال می‏‬ گذرد و از سویی با افزایش جمعیت روستایی مواجهیم، طرح ‎های هادی باید بازنگری شوند.

انتهای پیام//ع.م
برچسب ها: مسکن ، اخبار اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار