رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: با شکست ترامپ در انتخابات آتی آمریکا هم انرژی هسته‌ای حفظ می‌شود و هم جهان از عامل ایجاد کننده نگرانی‌های جهانی راحت می‌شود.

تحمل ۱۵ ماهه برای کنار رفتن عامل بی‌ثباتی در جهانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در جلسه هم اندیشی این شورا با بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: اگر خروج از برجام از سوی ایران رخ دهد ما در حوزه اتمی به بن بست می‌رسیم  و شاهد اتفاقات خوبی دیگر نیستیم زیرا ما هنوز صنعت تولید سوخت نیروگاه را نداریم.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: اگر در فاز خروج از برجام باشیم، دیگر حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را نداریم زیرا در فصل هفت شورای امنیت قرار می‌گیریم و تحریم‌های بین‌المللی در کنار تحریم‌های آمریکا اعمال می‌شود.

الویری با اشاره به پیش رو بودن انتخابات آمریکا، گفت: در حوزه دیپلماسی آمریکا نزدیک به 15 ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری را برگزار می‌کند و اگر در به همین پاشنه بگردد، ترامپ دستاوردی ندارد و موجب شکست وی در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در مقابل دموکرات‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: اگر دموکرات‌ها در آمریکا بر سر قدرت  باشند، شرایط امروز به طور حتم عوض می‌شود و خروج از برجام به صلاح امروز کشور نیست.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: تحریم‌ها از گذشته برای مردم ایران وجود داشته و این 15 ماه نیز اگر مدیریت شود، به طور حتم شرایط خوبی خواهد شد.

الویری با اشاره به لزوم ایجاد رابطه با مخالفان دولت ترامپ در آمریکا، گفت: ما باید ارتباطات خود را به صورت دیپلماتیک با مخالفان ترامپ داشته باشیم به ویژه جریان دموکرات‌ها تا باب گفتگو برای در منگنه قرار دادن ترامپ باز باشد.

وی اظهار کرد: اگر 15 ماه باقی مانده تا انتخابات آمریکا با مدیریت صحیح سپری شود، آنوقت شاهد خواهیم بود که با شکست ترامپ و کنار رفتن او از قدرت هم ما انژری هسته‌ای خود را حفظ کرده‌ایم و هم دنیا از حضور فردی که موجب ایجاد نگرانی جهانی می‌شود خلاص شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۹ تير ۱۳۹۸
برجام سرمنشاء شر بود
آخرین اخبار