استاندار خراسان رضوی کمک‌های بین المللی را در برابر هزینه‌های ایران برای اتباع کافی ندانست و خواستار نقش فعال‌تر اروپا در کمک به پناهجویان شد.

آثار فرهنگی و اجتماعی پذیرش پناهندگان، مهم‌تر از هزینه‌های مادی آن استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در جلسه دیدار با سفرای کشور‌های اروپایی که در قالب یک هیات به مشهد سفر کرده اند، گفت: کشور‌های اروپایی واقف هستند که وجود یک پناهنده چه تبعات عمیقی برای نسل‌های بعدی کشور مقصد دارد برای همین شما ممکن است در بازدید‌های خود ظاهر مسئله را ببینید، اما آثار فرهنگی و اجتماعی که پذیرش پناهندگان برای کشور دارد از هزینه‌های مادی آن مهم‌تر است.

وی تصریح کرد: حدودا تعداد ۱۳۰ هزار افغانستانی در استان خراسان رضوی وجود دارند که ۲۰ هزار نفر آن‌ها به صورت غیرمجاز در استان زندگی می‌کنند البته روزانه هم ۱۵۰۰ نفر ورودی داریم که به صورت غیر مجاز وارد خاک ما می‌شوند.

استاندار خراسان رضوی گفت: اتباع افغانستانی علی رغم تدابیر ما در مرزها، اما به دلیل مشکلاتی که با آن در کشور خود دست و پنجه نرم می‌کنند وارد کشور و بعد وارد استان ما می‌شوند و از خدمات دولت ایران از جمله ۲۰۰ میلیارد دلار یارانه مربوط به اقلام مختلف استفاده می‌کنند. به عبارتی این هزینه ها، هزینه‌های غیر مستقیمی است که برای آن‌ها می‌شود.

رزم حسینی کمک‌های بین المللی به کشور ایران را کافی ندانست و افزود: انتظار داریم که این کمک‌های انسان دوستانه افزایش یابد، چون کشور ما به عبارتی تبدیل به ایستگاهی برای اتباع شده است وما از آن‌ها پذیرایی می‌کنیم پس کشور‌های اروپایی هم باید سهم نگهداری آن‌ها را در رابطه با کشور ایران افرایش دهند.

وی تصریح کرد: اگر یک نفر بخواهد در اروپا پناهندگی بگیرد با سخت گیری‌های بسیاری روبرو خواهد شد، اما حدود۴۰سال است که ایران از این اتباع پذیرایی می‌کند پس لازم است کشور‌های اروپایی بدانند کشور ما در شرایط  تحریم چه کمک‌هایی به اتباع ارائه می‌دهد.

انتهای پیام//ر. س
 

دیدار  استاندار خراسان رضوی با سفرای کشور‌های اروپایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.