مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در باره حواشی ایجاد شده در کنسرت کیوان کلهر، گفت: در این برنامه شرکت کردم و پس از پایان برنامه به نزد این هنرمند و دوستان وی رفته و از زحمات آنان قدردانی کرده و محل برنامه را ترک کردیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : به نظر می‌رسد برخی دوستداران و شرکت کنندگان کنسرت، هنگام عکس گرفتن با تذکر مسئولان حراست میراث فرهنگی مبنی براینکه وقت پایان یافته و باید محل را ترک کنید مواجه شدند که موجب دلخوری برخی مخاطبان شده است و این برخورد ارتباطی به مسئولان و پرسنل سازمان ما نداشته است.

وی در واکنش به این جمله که همه تلاش مدیریتی استان ارائه چهره‌ای زیبا از کرمانشاه است که گاه برخی حواشی موجب دورشدن این خواسته می‌شود، گفت : جزییات دقیق ماجرا مشخص نیست و نمی‌توان یک طرفه قضاوت کرد، آنچه که اتفاق افتاده باید از طریق میراث فرهنگی عنوان و پیگیری شود و به اطلاع مردم رسانده شود و در کل باید گفت که برخورد به دور از فرهنگ از سوی هر فرد و یا هر ارگان درست نیست و برای شهر ما پسندیده نیست.

به گفته جعفری، این کنسرت، کار بسیار باکیفیت و حرفه‌ای بوده که می‌توان از آن به عنوان هنر منحصر به فرد کلهر یاد کرد .

باید قبول کنیم که تیم برگزار کننده کنسرت استاد کیهان کلهر ضعیف عمل کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در خصوص حواشی برگزاری کنسرت، گفت: باید قبول کنیم که تیم برگزار کننده کنسرت استاد کیهان کلهر ضعیف عمل کرده است و نتوانسته تمام خواسته‌های وی را تامین کند.

کلهر گفت: کنسرت ما در اولین شب با تاخیر بسیار زیادی همراه بود که دلیل آن عدم تحویل محل اجرا در زمان مقرر به تیم اجرایی بود و این امر سبب انتظار بیش از اندازه ما در پشت در‌ها شد و به همین سبب فرصت کافی برای نصب و چینش صحیح لوازم و حتی صحنه محل اجرا نبود و این در حالی بود که طبق برنامه از پیش تعریف شده این محل باید از صبح برای ورد علاقمندان آماده می‌شد.

وی با اشاره به برخورد نامناسب برخی از نیرو‌های مسؤول حراست در مجموعه، یادآور می‌شود: برخورد زشت مسؤولان حراست در ورودی مجموعه سبب دلخوری بسیاری از علاقمندان شده بود که مان نیز از آن مستثنی نبودیم و این در حالی بود که در پایان مراسم نیز برخورد مناسبی برای خروج مردم از مجموعه، صورت نگرفت است

این هنرمند کرد در پایان پیام خود می‌آورد: از مردم عزیز شهرم که طی این ۲ شب حضور این ناقابلان را با متانت تحمل کردند تشکر می‌کنم و از خود نیز عذر خواهم که چرا در تقابل با این بیمایگان نشتسم و در پایان به این مسؤولان به دور از عشق و فرهنگ می‌گویم که قدمت هنر و هنر دوستی در این خطه بیش از قدمت طاق‌بستان است که نه بزور از میان رفتنی است نه به بی‌حرمتی، آن چه باید برود هنر و فرهنگ نیست، بلکه شما هستید.

این در حالی است که بنا به شهادت حاضران در مراسم عدم صبوری مجموعه برگزار کنند مراسم و همچنین تیم اجرایی موسیقی دلیل اصلی این کنش و واکنش‌ها بوده است؛ به نحوی که یکی از حاضران در مراسم می‌گوید: باید قبول کرد که در مجموعه مدیریت و فرهنگ کرمانشاه هنوز نحوه برخورد صحیح با یکدیگر و حتی برخورد ساده در حد سلام و احوال‌پرسی صحیح را بلد نیستیم.

وی ادامه داد: اگر مجموعه‌ای که مشخص نیست دقیقا از طرف کدام نهاد حضور داشتند، چرا که تشخیص و تفکیک آن‌ها قدر مشکل بود قدری با متانت و صبوری با مسؤولان اجرایی کنسرت برخورد می‌کردند و دوستان عزیز ما در اجرا و کیهان کلهر نیز با متنانت برخورد می‌کرد قطعا شاهد چنین مشکلاتی نبودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در خصوص حواشی برگزاری این کنسرت در گفتگو با فارس، اظهار داشت: باید قبول کنیم که تیم برگزار کننده کنسرت استاد کیهان کلهر ضعیف عمل کرده است و نتوانسته است تمام خواسته‌های وی را تامین کند.

امید قادری گفت: تیم حراست در برگزاری کنسرت هیچ نقشی نداشته است، اما در مقابل حفاظت از آثار باستانی، حفظ شئونات اسلامی و حفظ جان افراد محیط طاق‌بستان و دریاچه آن مسؤول بوده و در این خصوص تذکراتی را داده است.

وی با بیان اینکه تخریب وجه کرمانشاه زیبا نیست، ادامه داد: مسؤولان برگزاری این کنسرت خواهان نصب بنر‌های تبلیغاتی از اسپانسر‌های خود در مجموعه طاق‌بستان را داشته‌اند، اما با توجه به دستورالعمل‌های مشخص در این خصوص اجازه نصب این بنر‌ها داده نشد و همین مساله سرآغاز دلخوری تیم برگزار کننده و به تبع آن کیهان کلهر شده است.

وی با اشاره به مشخص بودن ضوابط فعالیت اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری، یادآور شد: عدم اجازه برای نصب بنر‌های تبلیغاتی، تذکر برای حفظ حریم دریاچه، جلوگیری از تخریب آثار باستانی، حفظ پوشش و حجاب همگی از وظایف این اداره بوده که در دستورالعمل‌های مشخص به ما ابلاغ شده است و نمی‌توانیم در خصوص آن‌ها کوتاهی کنیم.

قادری با مخاطب قراردادن کیهان کلهر، گفت: این استاد بزرگ موسیقی که از بزرگان موسیقی این استان است، می‌توانست پس از بروز مشکلات در روز نخست برگزاری کنسرت آن‌ها را به اطلاع بنده می‌رساند و قطعا در راستای حل آن‌ها گام بر می‌داشتیم، اما ابراز این صحبت‌ها و ایجاد یک وجهه زشت از استان کرمانشاه در رسانه زیبنده این استاد بزرگ نیست.

وی با دعوت به خویشتن‌داری از کیهان کلهر، اضافه کرد: علی‌رغم ضعف سیستم اجرایی کنسرت، ما تمام تلاش خود را برای برپایی هر چه باشکوه‌تر این مراسم به کار بستیم و تنها در چهارچوب دستورالعمل‌های مشخص و سازمانی خود فعالیت کرده‌ایم و قطعا شایسته توهین و اهانت از طرف هیچ کسی نیستیم .

 

 

انتهای پیام/د

کلهر، هنر منحصر به فرد را عرضه کرد

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.