مدیر امور آب و فاضلاب شهری تنکابن گفت: ۵ طرح آبرسانی در شهر‌های شیرود، نشتارود، تنکابن و خرم آباد در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مقدس خو مدیر امور آب و فاضلاب شهری تنکابن گفت: ۵ طرح آبرسانی شامل حفر و تجهیز ۴ حلقه چاه، احداث ۳ مخزن بتنی به ظرفیت ۱۶ هزار متر مکعب، یک باب ایستگاه پمپاژ، ۴۸ هزار متر شبکه توزیع آب و خط انتقال در شهر‌های شیرود، نشتارود، تنکابن و خرم آباد در حال اجراست.

وی افزود: عملیات حفر یک حلقه چاه با آبدهی ۲۵ لیتر در ثانیه در تنکابن  به اتمام رسید و اکنون در مرحله تجهیز قرار دارد.

وی با اشاره به احداث ۶ هزار و ۵۰۰ متر خط انتقال و شبکه اصلی توزیع آب با هدف انتقال آب از چاه‌های تامین کننده به شبکه توزیع گفت: به منظور ایجاد ذخیره مناسب برای تامین آب مورد نیاز در ساعات پیک مصرف و زون بندی شبکه، زمین مورد نیاز برای احداث مخزن ذخیره بتنی به حجم یک هزار متر مکعب خریداری شد.

مدیر امور آبفای تنکابن، بهسازی و مهندسی مجدد یک باب ایستگاه پمپاژ برای تامین فشار و آبدهی مناسب در سطح شهر و احداث ۲۵ هزار و ۵۰۰ متر خط انتقال به منظور انتقال آب به باغ نظر و افزایش توان انتقال آب به شبکه توزیع از ایستگاه پمپاژ را از مهمترین طرح‌های آبرسانی شهر نشتارود عنوان کرد و افزود: این دو طرح در مرحله طراحی و انتخاب پیمانکار و تهیه اسناد مناقصه قرار دارد.

وی از اتمام ساخت مخزن ذخیره بتنی ۱۰ هزار متر مکعبی و اجرای بخش عمده عملیات احداث خط انتقال آب به طول ۱۴هزار متر در اقطار ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلی متری در تنکابن خبر داد و گفت: به منظور توسعه شبکه و آبرسانی به نقاط انتهایی شبکه در شرق و غرب این شهر ایجاد ۱۲هزار متر شبکه توزیع اصلی در دستور کار قرار گرفت که تا کنون ۶هزار متر از این طرح اجرایی شد.

وی افزود: ۳ حلقه چاه با آبدهی ۱۵۰ لیتر در ثانیه با هدف مقابله با کمبود آب در پیک مصرف، حفر و تجهیز در مدار بهره برداری قرار گرفت.

مهندس مقدس خو، به طرح‌های آبرسانی در شهر خرم آباد اشاره کرد و گفت: ۷۵درصد از عملیات ساخت مخزن ذخیره ۵هزار متر مکعبی بتنی اجرایی شد.

مدیر امور آبفای تنکابن، افزود: برای انتقال آب چاه‌های تامین کننده به مخازن و شبکه توزیع، احداث ۱۳هزار متر خط انتقال و شبکه توزیع آب در تنکابن در دستور کار قرار گرفت که تا کنون هزار متر از خط انتقال اجرایی و طراحی برای ایجاد شبکه توزیع انجام و در مرحله تهیه اسناد مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد.
انتهای پیام/س
 

اجرای ۵  طرح آبرسانی در ۴ شهر مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار