با توجه به روند افزایش دما در روزهای آینده و لزوم تامین شرایط مناسب برای گله های پرورش طیور در جهت صیانت از این سرمایه دامی ضروری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، با توجه به روند افزایش دما در روزهای آینده و لزوم تامین شرایط مناسب برای گله های پرورش طیور در جهت صیانت از این سرمایه دامی، اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی رعایت توصیه های زیر را برای مرغداران ضروری دانست.
 
شهرام شرقی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: افزودن مکمل‌های تغذیه‌ای به خوراک یا آب جهت ایجاد تعادل الکترولیتی با توصیه دامپزشک فارم با استفاده از بی کربنات سدیم یا جوش شیرین در جیره، به منظور بالانس نمک و میزان سدیم از مهم‌ترین موارد است.

وی ادامه داد: انتخاب دقیق زمان و ساعت مناسب تغذیه و توزیع دان، ایجاد امکانات لازم جهت سهولت دسترسی به آب آشامیدنی خنک در سالن‌ها از دیگر موارد لازم برای تامین سلامت طیور در مقابله به افزایش دما است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: اطمینان از تهویه با کیفیت خوب و مناسب از طریق کنترل دریچه‌های تنظیم هوا و پاکیزه نگهداشتن سیستم تهویه و استفاده از سیستم مه پاش کارآمد از موارد مهم مورد اشاره است.

شرقی افزود: استفاده از مواد عایق نظیر پشم شیشه در سقف سالنها، استفاده از رنگ‌های روشن درسقف‌های فلزی و جلوگیری از قرار گرفتن مخزن آب و سیستم آبرسانی در معرض گرما و نور خورشید و نیز استفاده از مصالح مناسب و متناسب با شرایط محیطی جهت کاهش دریافت گرما و انتقال آن به داخل سالن‌ها نیز به مرغداران توصیه می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.س
 

لزوم زمان و ساعت مناسب تغذیه و توزیع دان برای تامین سلامت طیور 

برچسب ها: دامپزشکی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار