نمکی گفت: برای اجرای طرح کنترل فشار خون صد‌ها میلیون تومان هزینه نکرده‌ایم و اعتبار اختصاصی برای آن قرار نداده‌ایم.

اعتبار اختصاصی برای طرح کنترل فشار خون قرار نداده‌ایم/ شناسایی بیش از ۲ میلیون بیمار در طرح کنترل فشار خونبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره طرح کنترل فشار خون، اظهار کرد: برای اجرای این طرح صد‌ها میلیون تومان هزینه نکرده‌ایم و اعتبار اختصاصی برای آن قرار نداده‌ایم. این طرح در دل همان فعالیت‌های معمولی انجام شده است.

وی افزود: برای اجرای طرح ملی کنترل فشار خون ۴۰ هزار مرکز را ایجاد کردیم که این مراکز با اعتبارات سال ۹۸ که در اختیار دانشگاه‌ها قرار داده‌ایم، ایجاد شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه دستاورد خوبی در طرح کنترل فشار خون داشتیم، گفت: در طرح کنترل فشار خون حدود ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر فشار آنها کنترل و حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر فشار بالاتر از حد معمولی داشتند. ۱۰ میلیون نفر نیز در مرحله قبل، فشار خون بالایی داشتند که تحت کنترل قرار خواهند گرفت و با پیامکی که به آنها ارسال می‌شود، به مراکز فراخوانده خواهند شد. امیدواریم بار فراوانی از روی نظام سلامت به دلیل عوارض فشار خون بالا برداشته شود.

وی درباره قرص لوزارتان، بیان کرد: سازمان غذا و دارو در این‌باره اطلاعیه داد؛ در حال حاضر در بازار هیچ دارویی که برای مردم مشکل ایجاد کند، وجود ندارد و قرص لوزارتان موجود در بازار عاری از هرگونه خطر است و جوی که علیه این دارو ایجاد شده بود، جوی کاذب بود. از مردم خواهش می‌کنیم دارو‌های مورد مصرفشان در حوزه فشار خون را به هیچ وجه قطع نکنند.

نمکی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ دارویی که برای مردم کوچک‌ترین مشکلی ایجاد کند، در بازار دارویی کشور وجود ندارد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه پرونده الکترونیک سلامت تکمیل شده است، گفت: در صدد آن هستیم از دو هفته آینده با همه شهروندانی که کد ملی‌شان در پرونده الکترونیک سلامت ثبت شده است ارتباط برقرار کنیم تا خود آنها هم به راحتی بتوانند به پرونده خود دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار