مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی از واگذاری ۶۰ درصد نیروگاه‌های در اختیار دولت به بخش خصوصی خبر داد.

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان هفته آینده وارد مدار می شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن طرز طلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: این نیروگاه دارای سه واحد بخار است که واحد نخست آن هفته آینده افتتاح می‌شود و پس از آن و واحد دوم راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود واحد سوم نیز تا پایان سال آینده مورد بهره برداری قرار گرفته تا ظرفیت آن وارد شبکه سراسری شود.

طرز طلب تصریح کرد: هزینه سرمایه گذاری برای هر واحد حدود ۱۳۰ میلیون دلار است که این دو واحد ۲۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی  گفت: از محل تبدیل واحد بخار به سیکل ترکیبی ۲۵۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی حاصل می‌شود که این دو واحد ۵۰۰ میلیون صرفه جویی خواهدداشت.

طرز طلب درباره علت تاخیر در بهره برداری نیروگاه شیروان اظهار کرد: قرار بود این نیروگاه در طرح سهام عدالت قرار گیرد، اما در دولت یازدهم تلاش شد این نیروگاه دولتی بماند و بر این اساس اقدام‌های اجرایی آن سرعت گرفت.


بیشتر بخوانید: بررسی مصرف برق ساختمان‌های ملی و استانی پایتخت 


وی با اشاره به این موضوع که این نیروگاه بزرگترین پروژه نیروگاهی کشور است، افزود: با احداث و بهره برداری این نیروگاه نیاز برق خراسان شمالی برطرف خواهد شد و با تکمیل واحد‌های آن به شبکه سراسری کمک خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ادامه داد: تاکنون ۵ واحد بخار به سیکل ترکیبی تبدیل شده اند و قرار است ۵ واحد دیگر شامل گل گهر، عسلویه، پرند، فردوسی و سبلان که خصوصی هستند تبدیل شوند.

طرز طلب گفت: با این ۱۰ نیروگاه راندمان نیروگاه‌های کشور یک درصد بهبود یافته و به ۳۸.۱ می‌رسد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی با بیان تاکنون ۶۰ درصد نیروگاه‌های در اختیار دولت از طرق مختلف به بخش خصوصی واگذار شده است ادامه داد: ۲۰ درصد دیگر هم از طریق سازمان خصوصی سازی واگذار می‌شود.

انتهای پیام/

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان هفته آینده وارد مدار می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار