امامی رضوی از افزایش تعداد شهرستان‌های واجد شرایط که توانایی تشکیل هیئت مدیره نظام پرستاری را دارند، خبر داد.

برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی در ۱۴۷ استان کشور/ شرط ارائه رای به همراه داشتن کارت عضویت استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز نشست خبری پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری  در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد.
 
در این نشست حسن امامی رضوی رئیس ستاد اجرایی انتخابات نظام پرستاری، قشر پرستاری را یکی از پایه‌های نظام سلامت دانست و گفت: سازمان نظام پرستاری برای پیگیری امور پرستاران تشکیل شده است، اما بدون شک یکی از رسالت‌های او کمک به بهبود خدمت رسانی در این حوزه و به مردم کشورمان است. در ۴ دوره گذشته شاهد بودیم که هر بار به ساختار این نظام به کمال و پختگی بیشتری رسید و خوشبختانه تعامل خوبی بین سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت وجود دارد.

وی ادامه داد: طبق آیین نامه، دو بخش اجرا و نظارت، مسئولیت برگزاری این انتخابات را بر عهده دارند و ما تمام تلاشمان را برای برگزاری این انتخابات خواهیم کرد.
 
امامی رضوی تاکید کرد: نسبت به دوره گذشته تعداد شهرستان‌های واجد شرایط که توانایی تشکیل هیئت مدیره نظام پرستاری را دارند، افزایش پیدا کرده است؛ تعداد این شهرستان‌ها نسبت به دوره گذشته از ۱۲۷ به ۱۴۷ مورد افزایش پیدا کرده است.

رئیس ستاد اجرایی تصریح کرد: بر خلاف نظام پزشکی که اصرار بر حضور افراد در یک نقطه و پای یک صندوق است، تلاش کردیم تا تعداد صندوق‌ها و مقدار دسترسی‌ها را افزایش دهیم؛ تعداداین صندوق‌ها هم نسبت به پارسال که ۴۸۰ صندوق بود به ۵۹۰ صندوق افزایش پیدا کرد.

وی تاکید کرد: یکی از نکات حائز اهمیت این است که در روز انتخابات کارت عضویت باید همراه شرکت کنندگان باشد و بدون کارت نمی‌توانیم پذیرای رای افراد باشیم؛ شرط احراز هویت، داشتن کارت مخصوص نظام پرستاری است.

امامی رضوی با اشاره به افزایش تعداد دانشگاه‌های این حوزه از ۵۲ به ۶۰ دانشگاه  بیان کرد: با توجه شرایط ذکر شده، تعداد واجدین شرایط حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است؛ در دوره گذشته تعداد ۱۲۷ هزار نفر این شرایط را داشتند و اکنون این عدد به ۱۸۰ هزار نفر رسیده است؛ در نتیجه این امر تعداد افراد تایید صلاحیت شده هم افزایش پیدا کرد.

رئیس ستاد اجرایی گفت: جمعه ۲۱ تیر رای گیری از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر برگزار خواهد شد، با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده مشکل چندانی برای جمع آوری آرا نخواهیم داشت.

اختلال در برگزاری انتخابات مسجد سلیمان/ ۸ نفر رد صلاحیت شدند

در ادامه عباس حیدری رئیس هیات مرکزی نظارت بر پنجمین دوره نظام پرستاری در پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری اظهار کرد: مدیریت برگزاری چنین مراسم‌هایی از اهمیت بسیاری برخوردار است در این دوره بررسی صلاحیت‌ها اعلام اسامی به هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها و تمامی اقدامات جدولی از پیش تعیین شده و به طور منظم انجام شد.

وی بیان کرد: تمامی موارد و مشکلات احتمالی در نظر گرفته شدند تا بتوانیم انتخاباتی خوب و سالم داشته باشیم؛ حدود ۳۳۰۰ نفر برای شرکت در این انتخابات مطرح شدند که صلاحیت تک تک آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
 
حیدری با اشاره حضور ۱۴۷ شهرستان در این دوره انتخابات بیان کرد: هشت استان به دلیل نرسیدن به حد نصاب یا بروز وقایعی مثل زلزله مسجدسلیمان از انتخابات باز می‌مانند و در نهایت کار به انجام انتخابات میان‌دوره‌ای خواهد کشید که اتفاق جدیدی در انتخابات نظام پرستاری نیست.
 
وی با تاکید بر برگزاری انتخابات که در زمان‌های از پیش مقرر شد، گفت: در مجموع حدود ۳۵ نفر از افراد متقاضی برای شرکت در انتخابات رد صلاحیت شدند، از این تعداد ۱۲ نفر  نسبت به رد صلاحیت اعتراض نداشتند و مابقی افراد برای پیگیری ماجرا به هیئت نظارت مرکزی ارجاع داده شدند؛ در نهایت رد صلاحیت ۸ نفر از این تعداد تایید شد.

رئیس هیئت نظارت انتخابات نظام پرستاری با تأکید بر مشخص بودن موارد مربوط به صلاحیت افراد تصریح کرد: انتخاب افراد و تشخیص صلاحیت آن‌ها در محیطی کاملاً غیر سیاسی مورد بررسی قرار گرفته است و امیدوار هستیم در همین راه انتخاباتی سالم داشته باشیم.

وی تشریح کرد: در مرحله اول هر نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر به عنوان عضو علی‌البدل در هیات مدیره نظام پرستاری هر شهرستان انتخاب می‌شوند؛ هر یک از این گروه‌ها نمایندگانی را برای حضور در شورای اصلی انتخاب می‌کنند؛ در حال حاضر درگیر برگزاری مرحله اولیه انتخابات هستیم اما نتایج قطعی انتخابات در تاریخ اول مرداد به اطلاع افراد می‌رسد.

این مقام مسئول افزود: با توجه به دستور وزیر بهداشت مبنی بر سیاسی نبودن کلیه اقدامات در این وزارتخانه، به هیچ وجه اجازه ورود مسائل سیاسی در حوزه نظارت و اجرای این انتخابات را نخواهیم داد.

همچنین فریدون خیری جانشین ستاد مرکزی اجرایی پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری گفت: افرادی که قصد شرکت در این انتخابات را دارند، می‌‌توانند تنها با داشتن کارت هویت ملی و صنفی ارائه رای کنند و داشتن اعتبار کارت نظام پرستاری برای رای دادن مشکلی ایجاد نمی‌کند اما فقط داوطلبانی می‌توانستند کاندیدای شرکت در این انتخابات شوند که عضو رسمی سازمان نظام پرستاری بودند و کارت آنها اعتبار داشت.

جانشین ستاد مرکزی اجرایی پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری با اشاره به حضور 3 هزار و 371 نفر از کاندیدا  در این انتخابات، بیان کرد: از این تعداد یک هزار و 816 نفر یعنی 54 درصد خانم‌ها و  یک هزار و 555 نفر یعنی حدود 46 درصد از آقایان هستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار