جلسه هماهنگی راه اندازی مرکز امداد و نجات فک خزری با حضور نمایندگان مرکز حفاظت از فک خزری ایران در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، منصور سربازی، معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: اولین جلسه هماهنگی امور مربوط به راه اندازی مرکز امداد و نجات فک خزری در دفتر معاونت فنی اداره کل تشکیل شد.

وی افزود: در این نشست که با حضور نمایندگان مرکز حفاظت از فک خزری ایران، پرسنل اداراه محیط زیست دریایی واداره نظارت بر امور حیات وحش استان برگزار شد، پس از بحث و تبادل نظر و مذاکره در خصوص جزئیات این مهم، مقرر شد ابتدا از جایگاه‌های مد نظر بازدید شود و پس از ارزیابی‌های لازم خصوصا دسترسی نیرو‌های داوطلب مردمی برای همکاری، جایگاه مناسب انتخاب شود.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: همجنین اعضای این جلسه از دو موقعیت در پارک ملی بوجاق کیاشهر و قلم گوده بازدید کردند و مقرر شد، مرکز حفاظت از فک خزری ایران در خصوص ارزیابی مکان مناسب، تجهیزات مورد نیاز و هم چنین اعتبارات لازم پیشنهاد‌های خود را ارائه کنند.

سربازی، با اشاره به اینکه فک خزری از گونه‌های در معرض انقراض بوده و از اهمیت بالایی برای سازمان حفاظت محیط زیست برخوردار است، تصریح کرد: این جانور تنها پستانداری است که در دریای خزر زندگی می‌کند.

 

انتهای پیام/م.ع

مرکز امداد و نجات فک خزری در گیلان راه اندازی می شود

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.