کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: عمل به حدیث معروف سلسله الذهب و دخل شدن در حصن حصین اهل بیت(ع) خاصه امام رضا(ع) سرباز مهدوی و علوی تربیت می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام ابوالقاسمی، کارشناس مذهبی رسانه ملی در جشنواره آه و آهو با اشاره به حدیث معروف سلسله الذهب «کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها» افزود: کلام «لا إلهَ إلّا اللّهُ یعنی هیچ معبودی بجز الله نیست» دژ و حصار من (خدا) است پس هر کس به دژ و حصار من داخل شود از عذاب من امنیت خواهد یافت، و این شروطی دارد و من (علی بن موسی الرّضا) یکی از آن شرط‌ها هستم.

وی، با تاکید بر اینکه اهمیت فراوان این حدیث که ۲۰ هزار نفر آنرا کتابت کردند و کلاس درس هزاران نفری شود گفت: اگر قرار است وارد این دژ محکم شویم باید نفس را کنار بگذاریم و البته امام رضا (ع) در جای دیگری می‌فرماید حصن حصین خدا ولایت علی ابن ابی طالب، محبت حسین و اهل بیت (ع) است.

به گفته وی، امام رضا (ع) حدیث دیگری در مورد دژ وحصین محکم خدا با این مضمون و محوریت ولای علوی «ولایت علی ابن ابی طالب حصنی فمن دخل حصنی امن عذابی» فرمودند.

این کارشناس مذهبی، با تاکید بر اینکه وقتی امام رضا (ع) در حدیث سلسله الذهب می‌فرماید «و انا من شروطها» و نگفته است ما اهل بیت از شروط این حصن حصین هستیم و فرموده من شرط ورود به آن هستم یعنی ولایت رضوی «فقط من امام رضا (ع)» از شروط و راه ویژه به حصین حصین الهی در حدیث معروف سلسله الذهب است که اگر وارد نشی

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی، تامل بر اینکه امام رضا (ع) فقط وجود مبارک خود را راه ویژه ورود به حصن حصین ال‌های بیان فرموده است تاکیدکرد و گفت:بیان این حدیث توسط امام رضا (ع) در مسیر خراسان و در نیشابور و ارتباط مکانی آنرا یادآورشد و گفت: امام حدیث را در این مکان فرمودند، چون خراسان با فضای آخر الزمان گره خورده است و عمده احادیث مهدویت و آخر الزمان که برای ما ایرانی‌ها بیان شده است بحث خراسان است.

وی، پیوند خراسان با آخر الزمان و گره خوردن آخر الزمان با فتنه‌ها و عذاب‌های آخرالزمان را یادآورشد و گفت: بر این اساس است که امام رضا (ع) در این مسیر استراتژیک یک رمز عملیات و نقشه راه با عنوان حدیث سلسله الذهب را فرمودند.

به گفته وی، این سوال مطرح می‌شود که چرا آن حضرت این حدیث را در مدینه، در اهواز و در خراسان نگفته بلکه در مسیر خراسان بیان کردند، چون خراسان در مسیر به سوی ظهور و آخر الزمان است. (وقتی دیدید پرچم‌های سیاه از خراسان بلند شد دنبال آن حرکت کنید و به آن ملحق شوید ولو اینکه چهار دست و پا به سختی راه بروید، چون در بین آن‌ها خلیفه خدا عجل الله تعالی فرجه الشریف است)

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی، با تاکید بر اینکه کد خراسان با آخر زمان گره خورده است گفت: امام این حدیث را در مسیر خراسان فرمودند تا ما هزار سال بعد از این قصه اکنون آنرا رمزگشایی کنیم که آن رمز اینست وقتی به سمت آخرالزمان در حرکت هستید وحوادث آخرالزمان شما را گرفت پنا بردن به دژتوحید و راه ورود آن به این دژ نیز ولایت علی بن موسی الرضا (ع) است.

وی یادآورشد: دژ محکم توحید با کنار زدن هوا‌های نفسانی ایجاد می‌شود که رمز عبور آن «یا علی بن موسی الرضا (ع)» است.

به گفته وی، ارتباط خاص این دژ با خراسان و علی بن موسی الرضا (ع) را تاکیدکرد و گفت: بیشترین امنیت ما در این نقطه و مدیون ثامن الحجج است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسمی، با تاکید بر اینکه نور ولایت و و محبت اهل بیت (ع) از ناحیه حضرت رضا (ع) جاری شده است گفت: خدا هزار سال قبل پیش بینی لشگری برای امام زمان (عج) را خراسان کرده است و هزار سال است که مقدمه یک اتفاق عظیم فراهم شده است.

وی در پایان تلاش بی وقفه و شبانه روزی دشمن برای جدایی این مردم از ولایت اهل بیت (ع) را تاکید کرد و گفت: تشرف میلیون‌ها نفر به زیارت امام رضا (ع) و حضور در این جبهه و اتصال به امام رضا (ع) را با ایجاد جریان ازدیاد نور در جامعه خنثی می‌کند.

به گفته وی، زمانی اهل بیت (ع) دنبال یک دوست می‌گشتند، اما امروز هزاران و میلیون‌ها دوست از زیارت امام رضا (ع) برای اتفاق آخرالزمانی و مهدوی تربیت می‌شود.

همایش انتظار مهدوی در پنجمین شب جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با حضور و اجرای امید معنوی خواننده آئینی رسانه ملی و سخنرانی حجت الاسلام ابوالقاسمی در دبیرستان امام خمینی ره کاشان برگزار شد.

شایان ذکر است: یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری آه و آهو در کاشان با شعار «مهربان‌ترین پدر» و به همت موسسه خادمین حضرت رضا (ع) کاشان و همکاری خادمیاران دفتر آستان قدس رضوی در این شهرستان به مدت ۱۱ شب و همزمان با شام روز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت (۱۳ تیرماه) در قالب آیین افتتاحیه در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) این شهرستان آغاز شد و تا ۲۳ تیرماه شام ولادت امام رضا (ع) و جشن ملی زیر سایه خورشید ادامه دارد.

یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با بیش از یکصد آیتم از برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی و نگاه مهندسی فرهنگی در قالب ۸ همایش تخصصی شامل جشن کودکان رضوی، همایش بزرگداشت مقام امامزادگان، همایش شمس الشموس، همایش خانواده ایرانی با معیار‌های رضوی، همایش انتظار، همایش مهرورزی، همایش باب الجواد (ع) و همایش طب رضوی از ۱۳ تا ۲۳ تیرماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

 

جشنواره آه و آهو انتظار مهدوی را رضوی کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.