اصفهان؛

برگزاری جشنواره آه و آهو با اجرای 100 برنامه و 11 همایش تخصصی در کاشان

جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو با اجرای بیش از 100 برنامه در 11 قالب همایش تخصصی و محوریت فرهنگ رضوی در حال برگزاری است.

دبیر جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: این همایش‌ها شامل‌ آواها و نغمه‌های رضوی، طب رضوی، جشن کودکان رضوی،  انتظار و مهدویت، باب الجواد(ع) جشن نوجوانان رضوی، خانواده رضوی، بزرگداشت مقام امامزادگان با حضور خادمین بقاع متبرکه شهرستان و توابع آن، جشن شب میلاد امام رضا(ع)  و جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم رضوی به مدت 11 شب از سوم تا سیزدهم مردادماه برگزارمی‌شود.

روح‌الله توکلی، اظهارداشت:همایش‌های آواها و نغمه‌های رضوی با حضور مداحان و شاعران رضوی و تقدیر از پیرغلامان اهل بیت(ع)، طب رضوی با حضور دکتر خیراندیش و برررسی موضوعات جسم و روح از نگاه امام رضا(ع) ، جشن کودکان رضوی با اجرای حجت‌الاسلام دارینی از شهر مقدس قم و طرح مباحث المان‌ها و آموزه‌های رضوی و انتظار و مهدویت با سخنرانی حجت‌الاسلام مسعود عالی و شعر خوانی صابر خراسانی به ترتیب از شب دوم تا پنجم جشنواره (4 تا 7 مرداد) برگزارمی‌شود.

وی، اجرای همایش باب الجواد(ع) جشن نوجوانان رضوی را با سخنرانی دکتر کوچکی، تقدیر از خانواده شهدای دانش‌آموز دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) کاشان و تجلیل از نخبگان دانش‌آموز شهرستان در شب ششم جشنواره 8 مرداد یادآورشد و گفت: همایش‌های خانواده رضوی با سخنرانی حجت‌الاسلام دهنوی، بزرگداشت مقام امامزادگان با حضور خادمین بقاع متبرکه شهرستان و توابع آن و همایش طب رضوی در شب دوم با حضور دکتر شفیعی و موضوع تدابیر خودمراقبتی در سیره رضوی به ترتیب از شب هفتم تا نهم جشنواره (9 تا 11 مرداد) برگزارمی‌شود.

به گفته وی، جشن شب میلاد امام رضا(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام اعتمادی، اجرای مسابقه و نمایش و جشن ملی زیر سایه خورشید نیز با حضور خدام حرم رضوی و سخنرانی حجت‌الاسلام نورانی از مشهد مقدس 12و 13 مرداد در دو شب پایانی جشنواره   اجرامی‌شود.

مدیر عامل موسسه خادمین امام رضا(ع) در کاشان، با تاکید بر اجرای بیش از 100 برنامه متنوع فرهنگی، هنری و مذهبی در جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو کاشان افزود:

 این برنامه‌ها با پشتیبانی، مشارکت و مساعدت 14 معاونت خودجوش و مردمی موسسه طراحی و برنامه‌ریزی‌‌شده‌است تا جشنواره از نظر کمی و کیفی به بهترین شکل ممکن و اثرگذاری سازنده برگزارشود.

توکلی، افزود: جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو کاشان تنها جشنواره مفرح و معنوی این شهرستان در ایام شاد میلاد ائمه بویژه دهه کرامت است که با محوریت ترویج فرهنگ رضوی، مفاهیم ارزشی و شعائر اسلامی به صورت متمرکز و منسجم در 11 شب متوالی و استقبال چند هزار نفری شهروندان کاشانی از آن برگزارمی‌شود.

وی، حضور سخنرانان و کارشناسان برجسته ملی با موضوعات متنوع، مفید و مورد نیاز مردم برای همه اقشار، گروه‌های سنی و سلیقه‌های مردمی را از دیگر نقاط قوت این جشنواره نسبت به سایر جشنواره‌ها برشمرد و گفت:ترویج فرهنگ رضوی، سبک و سیره رضوی در زندگی با توجه به این سخن امام رضا(ع) که می ‌فرماید «هر کس زیبایی‌های ما را بشناسد به ما گرایش پیدامی‌کند» هدف اصلی برگزاری این جشنواره است.

به‌گفته‌وی،برقراری ارتباط مداوم و پیوند نزدیک مردم با ائمه طاهرین خاصه ثامن الحجج، امام مهربانی‌ها علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة والثنا و ادای احترام به فرزندان حضرت موسی بن جعفر(ع) را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره فرهنگی مذهبی برشمرد.

وی، افتتاح معاونت نوجوانان را برای نخستین‌بار با نام مبارک «جوادالائمه» در موسسه به‌منظور هرچه بهتر برگزارشدن جشنواره با محوریت نوجوانان رضوی تاکید کرد و گفت: امسال یکی از همایش‌های جشنواره نیز بصورت مستقل و برای نخستین‌بار با عنوان باب الجواد(ع) ویژه نوجوانان رضوی برگزارمی‌شود.

به گفته وی،علاوه بر فعالیت و کمک خالصانه و صادقانه بیش از 70 نوجوان بصورت خودجوش و افتخاری در آماده‌سازی فضای جشنواره و مقدمات اجرایی یکصد جوان نیز با حمایت مادی و مشارکت معنوی خانواده‌هایشان آماده‌سازی فضای جشنواره و برگزاری آن را پشتیبانی و مساعدت می‌کنند.

وی، آغاز هر شب جشنواره با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا را تاکیدکرد و گفت: استقرار غرفه هنرمندان رشته‌های مختلف هنری در شب‌های جشنواره با اجرای زنده در ارائه آثار و تحویل به نمایشگاه در تمام 11 شب، برگزاری پویش مردمی « امام رضایی‌ام# آه و آهو» ، اهدای تبرکات نبات و نمک حرم رضوی، توزیع بروشور و پوسترهای رضوی و محصولات فرهنگی، مشاوره رایگاه خانواده و غرفه پرسش و پاسخ کودکان و نوجوانان رضوی را از دیگر برنامه‌های جنبی جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان برشمرد.

توکلی، در پایان رونمایی از اپلیکیشن ثامن و بازی اندروید رضوی ویژه کودکان زیر هفت سال را در جشن کودکان رضوی جشنواره تاکیدکرد و گفت: این اپلیکیشن فرهنگی مذهبی با موضوعات رضوی است و بازی اندروید نیز مفاهیم آموزشی را درقالب انیمیشن به کودکان یاد می‌دهد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.