ایجاد حدود ۴۰۰ شغل برای مددجویان همدان

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: امسال ۳۹۸ شغل برای مددجویان بهزیستی استان ایجاد شده است.

ایجاد بیش از ۳۰۰ شغل برای مددجویان همدانحمیدرضا الوند مدیر کل بهزیستی استان همدان  در گفت وگو با خبرنگار به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با اشاره به میزان اشتغال مددجویان بهزیستی  استان همدان در سه ماهه امسال افزود: در سه ماهه نخست سال جاری ۳۹۸ مورد شغل برای مددجویان این سازمان در استان همدان ایجاد شده است.

وی افزود: در زمینه اشتغال مددجویان ۱۱۳ میلیارد ریال از منابع بانکی و حمایتی هزینه شده است  و ۵۲ نفر تاکنون  خودکفا شده اند.

الوند بیشترین فرصت‌های شغلی مددجویان زیرپوشش بهزیستی  را در بخش کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات فنی و توزیعی دانست و گفت: ۱۴ هزار و ۶۴۸ مورد نظارت از طرح‌ها در این مدت انجام شده است.

مدیر کل بهزیستی استان در خصوص درصد ایجاد اشتغال در مناطق شهری و روستایی نیز ادامه داد: در این مدت ۱۷۲ طرح در مناطق شهری و ۳۲۶ طرح در مناطق روستایی به نسبت ۳۴ در ۶۶ درصد اجرا شده است.

الوندخاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۴۰۸ مورد آموزش بلندمدت و یک‌هزار و ۳۳ مورد آموزش کوتاه مدت با هزینه ۳۱۶ میلیون تومان در رشته‌های خیاطی، قالیبافی، آرایشگری، سفالگری و  سبدبافی برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی  برگزار شده است .

 وی با بیان اینکه تعداد مشاغل ایجاد شده برای مددجویان در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد رشد داشته است افزود : تسهیلات پرداختی برای اشتغال هم در این مدت نسبت به سال قبل ۵۵ درصد رشد دارد .

انتهای پیام/ج

۳۹۸ نفراز مددجویان دارای شغل شدند

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.