کاشت حلزون برای ۲۳۳ نفر در غرب کشور/نبود مجوز غربالگری عامل از دست دادن زمان طلایی کاشت حلزون

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان از کاشت حلزون برای بیماران غرب کشور در همدان خبر داد.

کاشت حلزون برای ۲۳۳ نفر در غرب کشور/نبود مجوز غربالگری عامل از دست دادن زمان طلایی کاشت حلزونحجت الاسلامی، معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت: ۲۳۳ نفر در غرب کشور تا کنون اقدام به کاشت حلزون در بیمارستان بعثت همدان کردند.


کاشت حلزون روش پیشرفته است که حس شنوایی را از طریق تحریک عصب شنوایی با وسیله‌ای الکترونیکی برطرف می‌کند.

 

وی با بیان اینکه کاشت حلزون شنوایی بهتر است در سن کودکی انجام شود افزود: این عمل جراحی تاکنون در کودکانی که ناشنوایی مادر زادی و سن آن‌ها کمتر ۴ سال داشته اند موفقیت آمیز بوده است.


حجت الاسلامی نداشتن مجوز غربالگری شنوایی مراکز کاشت حلزون را علت اصلی انتظار طولانی کودکان ناشنوا و خانواده‌های آنان برای این عمل دانست وافزود: نبود این مجوز باعث شده تا کودکان نا شنوا و خانواده ها‌ی آن‌ها مدت زمان طولانی درجا‌های مختلف به دنبال دریافت خدمات باشند و سن طلایی برای این عمل کودکان را از دست بدهند.

 

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان از انجام عمل کاشت حلزون برای ۱۲ بیمار استان همدان خبر داد و خاطر نشان کرد:۵ هزار و ۱۷۰ نفر از ناشنوایان استان همدان در سازمان بهزستی پرونده دارند و مانند معلولان دیگر از خدمات مستمر وغیر مستمر در یافت می‌کنند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.