مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: هزار خانواده از اتباع کشور افغانستان با بیش از چهار هزار نفر جمعیت در مهمانشهر تربت جام اسکان دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید علی قاسمی مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی امروز همزمان با بازدید سفرای کشور‌های اروپایی از مهمانشهر تربت جام گفت: هزار خانواده از اتباع کشور افغانستان با بیش از چهار هزار نفر جمعیت در مهمانشهر تربت جام اسکان دارند که به لحاظ ارائه خدمات یکی از مهمانشهر‌های نمونه کشور است.
 
 وی ادامه داد: ۹۵ درصد از اتباع کشور افغانستان در خراسان رضوی مقیم مشهد و پنج درصد در سایر شهرستان‌های خراسان رضوی اقامت دارند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: ۷۰ درصد از پناهندگان این مهمانشهر از خدمات اشتغال زایی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد برخوردارند.

قاسمی افزود: اشتغال و موضوعات فرهنگی از مهمترین مباحثی است که در این مرکز با آن مواجه هستیم و نیاز است در جهت ارائه خدمات بیشتر به پناهندگان اتباع خارجی خراسان رضوی دستگاه‌های متولی نگاه ویژه‌ای به این مقوله داشته باشند.

خدمات ایران به پناهندگان قابل تحسین است

ایوو سرینس رئیس کمیساریای عالی پناهدگان سازمان ملل در تهران نیز خدمات دولت جمهوری اسلامی ایران در حوزه پناهندگان را قابل تقدیر و تحسین دانست و گفت: فرصت‌های خوبی در حوزه اشتغال، معیشت و بازگشت داوطلبانه اتباع کشور افغانستان در جمهوری اسلامی ایران به ویژه خراسان رضوی فراهم شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مهاجرین افغانستانی که در مهمانشهر تربت جام سکونت دارند از آسیب پذیرترین قشر مهاجران این کشور هستند.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.