رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان یزد از ارزیابی ۳ هزار نفر در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان خبر داد.

مصطفی پایدار رییس آموزش و پرورش استثنایی استان یزد، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  گفت: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان با هدف ارزیابی‌های بینایی، شنوایی بهداشتی، آمادگی تحصیلی و پزشکی درمانی در مراحل اولیه و تخصصی تا پایان شهریور ماه در استان ادامه دارد.

وی افزود: در شهر یزد ۱۵ پایگاه سنجش سلامت اولیه و یک پایگاه تخصصی برای سنجش سلامت کودکان در حال ورود به دبستان و پیش دبستان در نظر گرفته شده است.

پایدار بیان کرد: در فرایند سنجش سلامت، دانش آموزان در زمینه‌های بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اوتیسم مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و کار سنجش سلامت کودکان در دو مرحله ارزیابی اولیه و تخصصی انجام خواهد شد که در مرحله مقدماتی ارزیابی‌های بهداشتی، بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، پایش رشدی، ارزیابی اختلالات گفتار، دهان و دندان و معاینات پزشک عمومی بررسی می‌شود و درصورتی که کودک در هر یک ازمراحل ارزیابی موفق به کسب نمره لازم نشود برای ارزیابی تخصصی معرفی می‌گردد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به این که براساس آمار‌های ملی و جهانی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از کودکان به نحوی دچار نارسایی‌های جسمی، حسی یا رشدی هستند، خاطر نشان ساخت تشخیص به موقع این کودکان نه تنها می‌تواند از بروز یا تشدید بیماری و معلولیت ها‌ی ایشان جلوگیری کند بلکه موجب پیشگیری از مشکلات آموزشی و کمک به درمان و یا کاهش اثرات ناهنجاری‌های مربوطه نیز خواهد شد.

خستگی و گرسنگی از جمله عواملی هستند که بر عملکرد کودک تاثیر نامطلوب دارند لذا قبل از مراجعه به مراکز سنجش اطمینان حاصل شود که کودک خسته یا گرسنه نباشد، همچنین از به کار بردن کلماتی نظیر تست، آزمون که ممکن است موجب نگرانی و اضطراب کودک شود خودداری شود.

انتهای پیام/ی

شرکت ۳ هزار نو آموز یزدی در سنجش سلامت جسمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار