طبق تصویب آیین نامه شورای اجتماعی محلات برای نخستین‌بار از اردیبهشت‌ماه سال ۹۸، روند تعیین اعضای آن، انتخابی شد.

آغاز فراخوان گام دوم تشکیل مجامع داوطلبی شوراهای  اجتماعی محلاتمهدیه یاوری سرپرست اداره شورا‌های اجتماعی محلات شهرداری مشهد، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت: شورای اجتماعی محلات در مناطق مختلف مشهد که از سال ۸۹ تشکیل شده بود، اعضای آن تا پایان سال ۹۷  به صورت انتسابی تعیین می‌شد.
 
وی ادامه  داد: اما با تصویب آیین‌نامه شورای اجتماعی محلات در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد، برای نخستین‌بار از اردیبهشت‌ماه سال ۹۸، روند تعیین اعضای شورا‌های اجتماعی محلات، انتخابی و به وسیله رأی شهروندان در قالب مجامع داوطلبی مختلف شد.
 
وی افزود: هدف از تشکیل شورا‌های اجتماعی محلات که مشارکت هر چه بیشتر مردم محله در زیست شهری‌ست، در قالب یک انتخابات برای تعیین اعضای آن، عینیت بیشتری می‌یابد.
 
یاوری بیان کرد: تعیین اعضای شورای اجتماعی محلات از طریق مجامع داوطلبی پیش‌بینی شده نه تنها روند چگونگی ورود شهروندان به شورا‌های اجتماعی محلات را شفاف می‌کند، بلکه  امکان این را فراهم می‌کند تا فارغ از ملاحضات جناحی، تنها دغدغه‌مندان محلی و شایستگان به این شورا راه یابند.
 
سرپرست اداره شورا‌های اجتماعی محلات شهرداری مشهد گفت: نظر به اهمیت شورا‌های اجتماعی محلات در تسریع و بهبود خدمت‌رسانی به شهروندان مشهدی، برگزاری انتخابات برای تعیین اعضای آن و تحقق مشارکت واقعی مردم ضروری بود که خوشبختانه در این دوره، این مهم میسر شد.
 
وی گفت: در گام نخست، انتخابات شورا‌های اجتماعی محلات ۱۳ محله در ۱۳ منطقه شهر برگزار شد. در گام دوم نیز انتخابات در ۳۸ محله برگزار خواهد شد.

یاوری در خصوص چگونگی روند انتخابات نیز افزود: به دنبال اطلاع‌رسانی و فراخوان آغازین انتخابات در هر منطقه داوطلبین محترم می‌توانند با ارائه مدارک مورد نیاز اعلامی جهت ثبت کاندیداتوری در شورای اجتماعی محلات مربوطه در تاریخ اعلام شده اقدام نمایند. پس از آن مجامع داوطلبی موضوعی بر اساس لیست داوطلبان موجود تشکیل و افراد بر اساس سهمیه‌بندی کرسی‌های شورای اجتماعی محلات مطابق آیین‌نامه مصوب، با رأی اعضای مجمع داوطلبی تعیین می‌شوند.
 
وی ادامه داد: سهمیه‌بندی کرسی‌های شورای اجتماعی محلات به منظور آن است که تمامی اعضای محله امکان حضور یا داشتن نماینده‌ای در این شورا را به دست بیاورند تا شورایی متکثر و مبتنی بر سلیقه و نظر اکثریت مردم محله تشکیل شود و بتواند در حوزه‌های مختلف کارایی بهتری داشته باشد.
 
یاوری افزود: سهمیه‌بندی کرسی‌ها بدین ترتیب است که شش کرسی برای ساکنین محله (حداقل یک خانم و یک جوان)، یک کرسی برای نماینده کسبه محله،   یک کرسی برای نماینده سازمان‌های مردم نهاد محله، یک کرسی برای نماینده فرهنگیان محله و در نهایت یک کرسی برای نماینده مساجد محله تعیین شده است. همچنین یک نماینده از کلانتری محله، یک نماینده از فرمانداری محله، یک نماینده از  بهداشت و یک نماینده نیز از شهرداری منطقه در هر شورای اجتماعی محله حضور خواهد داشت.

علاقه‌مندان حضور در شورا‌های اجتماعی محلات اعلامی در گام دوم انتخابات، می‌توانند از تاریخ ۱۵ تا ۳۰ تیرماه با ارائه مدارک لازم در اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه خود ثبت نام کنند.

انتهای پیام//ف. غ



شورای اجتماعی محلات، تسریع درخدمت رسانی
‬‏

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.