ذاکری گفت:به زودی کسب و کار‌های الکترونیکی جایگزین کسب و کار‌های سنتی می‌شود.

کسب و کار‌های الکترونیکی جایگزین کسب و کار‌های سنتی می‌شودبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت در سمینار آموزشی صنعت امداد خودرو با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت قدمت ۹۰ ساله‌ای دارد گفت: ۴ تا ۵ دهه فعالیت‌های این دانشگاه صرف آموزش و تربیت دانش آموختگان و دانشجویانی شده است که هم اکنون بسیاری از آن‌ها مشغول به کار و فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در ۴ دهه اخیر نسل‌های آموزشی تغییر کرده است گفت: نسل اول تربیت دانشجویان در این دانشگاه برای آموزش، نسل دوم برای تربیت دانشجویان جهت انجام تحقیقات و پژوهش و نسل‌های سوم و چهارم به منظور هدایت دانشجویان به سمت فناوری و توسعه علم حرکت کرده است به طوری که هم اکنون تربیت و آموزش دیدگان این دانشگاه وارد اجتماع و زندگی مردم عادی شده‌اند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه در ۴۰ سال قبل زندگی بسیار دشوار بود به طوری که برای یافتن فردی باید چندین روز و یا چندین ماه تلاش می‌کردیم، اما هم اکنون با ایجاد فناوری‌های جدید و استفاده از فضای مجازی سبک زندگی مردم تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد که ۲۵ درصد از مردم در دو دهه آینده شغل خودشان را از دست می‌دهند گفت: این آمار‌ها نشان دهنده آن است که به نوعی کاهش تقاضا برای اشتغال ایجاد می‌شود.

ذاکری با اشاره به اینکه در سه دهه پیش بسیاری از شغل‌ها در زندگی مردم تاثیر بسیار جدی و ضروری داشته است بیان کرد: به طور مثال در ۳۰ سال پیش پست و ارسال نامه برای مردم بسیار ضروری بود به طوری که یک سرباز یا فردی که در منطقه دوری ساکن بود تنها از طریق ارسال نامه می‌توانست ارتباط برقرار کند، اما هم اکنون پست و یا نامه تاثیر چندانی در زندگی مردم ندارد و به مرور زمان هم اندک نیازی که برای این شغل وجود دارد از بین می‌رود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه به زودی کسب و کار‌های الکترونیکی جایگزین کسب و کار‌های سنتی می‌شود اظهار کرد: هم اکنون سطح آموزش دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها هم باید تغییر کند و به سمت آموزش‌هایی هدایت شود که تاثیر بسیار زیادی در سبک و زندگی مردم دارد.

وی گفت: دانشکده‌ها ساختار‌های نوینی برای عملیاتی کردن اشتغال و نیاز‌های مردم در دستور کار خود قرار داده و دانشکده علم و صنعت هم در بروز رسانی آموزش‌ها و فعالیت‌های خود اقدامات بسیار زیادی را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/
 
۲۵ درصد از مردم در دو دهه آینده شغل خودشان را از دست می‌دهند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار