رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال گفت: روش‌های جدید برای درآمد زایی هم داریم که باید آن را پیش بینی کنیم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، صادق درودگر، رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال در گفتگو با رادیو درباره اینکه برای فصل جدید چه برنامه‌ای برای درآمد زایی دارند، بیان کرد: به جز قرارداد سال قبل که ۲ ساله بود و باید آن را ادامه دهیم، روش‌های جدید برای درآمد زایی هم داریم که باید آن را پیش بینی کنیم. سازمان اقتصادی، سازمانی مستقل است و تمام ایده‌های اقتصادی در آن طراحی می‌شود و اتاق فکری در آنجا وجود دارد که درآمد‌های کل حوزه‌های فوتبال شامل فوتبال ساحلی، فوتسال و ... را در آن بررسی می‌کنیم.

او در مورد اظهارات سعید آذری گفت: به اصفهانی‌ها احترام می‌گذارم و سعید آذری دوست من است. برای ما دو دو تا ۴ می‌شود، اما برای آذری سه می‌شود. بر اساس اسناد و مدارک ارائه شده بخش مالی سازمان لیگ صحبت می‌کنم و گزارش من مبتنی بر گزارش سازمان لیگ است. ۱۲ میلیارد برای تولید محتوا داشتیم و ۷۳ میلیارد برای تبلیغات محیطی بود.

درودگر در خصوص اینکه ۷۳ میلیارد چگونه بین باشگاه‌ها تقسیم می‌شود، اظهار کرد: این دیگر به بخش مالی سازمان لیگ مربوط می‌شود و من صلاحیت و اطلاعی در این باره ندارم.

رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: من در حوزه بازاریابی سازمان لیگ بودم و حوزه مالی در اختیارم نبود. برای سازمان اقتصادی هم تازه مصوبه اش به دست ما رسیده و باید با مدیران حقوقی جلسه بگذاریم. برای اجرایی شدن سازمان اقتصادی نباید تعجیل داشته باشیم و باید با نظر کارشناسی این کار را انجام دهیم.

وی درباره اینکه با وجود حدود ۸۰ میلیارد درآمدزایی، چرا باشگاه‌های فوتبال مبالغی در حد ۳۰۰ و ۴۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند، بیان کرد: هر سازمانی که در کشور وجود دارد، بر اساس ردیف بودجه برنامه‌ریزی و هزینه می‌کند. در فوتبال هیچ بودجه‌ای پیش بینی نشده و برای اداره فوتبال هم باید هزینه‌های آن را بپردازیم. این هزینه‌ها از محل درآمد‌ها تعیین می‌شود و طبق قانون ما می‌توانیم بعد از کسر هزینه‌ها به باشگاه‌ها پرداختی داشته باشیم.  

درودگر ادامه داد: ما سبدی به عنوان سبد هزینه و سبدی به عنوان سبد درآمد داریم که ارتباط دارند و از قبل پیش‌بینی نشده هستند. ما میانگین بین ۵۵۰ تا یک میلیارد و ۱۰۰ به باشگاه‌ها پرداخت کردیم و هزینه‌ها نیز رقمی در همین حدود است.


بیشتر بخوانید:

تیم ملی فوتبال ایران همچنان آدیداس می‌پوشد

فهرست تیم ملی فوتبال برای اردوی تیرماه مشخص شد/ آقای گل های لیگ یک هم دعوت شدند

صبوری ویلموتس، مرهم بی پولی فدراسیون فوتبال


انتهای پیام/

اظهارات درودگر درباره وضعیت اقتصادی فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار