معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با وجود تشدید گرمای هوا در نیمه شمالی استان، برای نیمه جنوبی استان رگبار باران، رعد برق و تند باد موقتی پیش بینی می‌شود.

هشدار نسبت به گرمای هوا در شمال و رگبار باران در جنوب سیستان و بلوچستاندوست محمد کلیم معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: : بر اساس جدیدترین الگو‌های هواشناسی گرمای هوا در نیمه شمالی استان تا اواخر هفته آینده تداوم خواهد داشت و پیش بینی می‌شود پایان هفته دمای بیشینه در شمال استان به حدود ۴۸ و در زاهدان به حدود ۴۰ درجه سلسیوس برسد.

وی افزود: شرایط برای رشد ابر‌های همرفتی در ارتفاعات جنوبی استان تا پایان هفته در بعدازظهر‌ها فراهم است که انتظار می‌رود با وجود این شرایط رگبارموقتی، رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای در این نواحی روی دهد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود ضمن صرفه جویی در مصرف آب و برق بویژه در ساعات اوج مصرف، از تردد‌های غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب برای جلوگیری از گرمازدگی اجتناب کنند.

کلیم گفت: همچنین در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید از وسایلی مانند عینک آفتابی، کلاه و.. استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای پیش رو به کشاورزان توصیه می‌شود تا آبیاری مزارع و باغات خود را در اوایل صبح یا اوایل شب انجام دهند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به احتمال سیلابی شدن موقتی رودخانه‌های محلی در جنوب استان اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از رویداد رعدوبرق و صاعقه و احتمال جاری شدن سیلاب موقت، از تردد و استقرار در مناطق مرتفع همچنین درحاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در نواحی جنوبی استان خودداری شود.

انتهای پیام/ع

سیستان وبلوچستان گرمتر می شود 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار