رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: آمریکا باید بداند که با ایران مقتدر، مستقل و دیکته ناپذیر روبروست از این رو باید در تعامل خود با ایران تجدیدنظر کند.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز گفت: به دلیل پیدایش چند رخداد الهی، معادلات سیاسی و غیرسیاسی منطقه به سود ایران تمام شده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل امروز جایگاه ایران در منطقه حتی نسبت به یک ماه قبل متفاوت شده است. به طوری که برخی از حکام حاشیه خلیج همیشه فارس به این نتیجه رسیده اند که باید در مواضع خود با ایران تجدید نظر کنند و بدانند که با ایران باشند منافعشان بیشتر تامین می‌شود تا آمریکا.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به سخنرانی روشنگرانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سالروز ارتحال امام راحل افزود: بیانات مقام معظم رهبری راهبردی بود. نگاه منطقه را به اقتدار ایران و نگاه مسئولان را نسبت به ضعف دشمن ارتقاء بخشید. همه فهمیدند که ما قوی‌تر از آن هستیم که تصور می‌کنند و مسئولان هم دانستند که دشمن ضعیف‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یادآور شد: دیدار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با نخست وزیر ژاپن هم تاثیرگذار بود. موجب سربلندی یک ملت است که رهبر آن کشور بداند چه حرفی را به چه مقدار بیان کند تا دشمن حساب کارش را بکند.

وی با اشاره به تعیین مهلت برای کاهش تعهدات برجامی و عمل به آن، گفت: دو بازه ۶۰ روزه برای عمل اروپایی‌ها به تعهدات‌شان تعیین شد و گفته شد که اگر اروپا پای کار نیاید، تعهدات برجامی خودمان را کاهش می‌دهیم. این کار نشان داد که اگر در جایی صبر می‌کنیم و حکمت به خرج می‌دهیم، دلیل بر ضعف ما نیست. الان اروپایی‌ها دنبال راه چاره هستند. از طرفی کشورهای اطراف خلیج فارس بیشتر متوجه شده اند که ما مرد عمل هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسنی با اشاره به رزمایش‌های اخیر ارتش یادآور شد: سرعت عمل نیرو‌های مسلح ایران در رسیدن به آماده باش کامل را از علل افزایش جایگاه منطقه‌ای ایران دانست و گفت: برخی از کاروان‌های عریض و طویل نظامی ما در کمتر از ۲۴ ساعت از تهران و اصفهان به نقاط مدنظر منتقل وآماده پاسخ کوبنده و پشیمان کننده‌ای به دشمن شدند. دشمن با مشاهده این موارد از مواضع خصمانه خود عقب نشینی کرد.

وی افزود: دشمن این موارد را می‌دانست و ما هم قصدی برای مخفی کردن آن نداشتیم، دشمن دانست که نباید سر به سر ما بگذارد، چون ما از نظر نظامی کشور ۴۰ سال قبل و حتی دو سال قبل نیستیم. موقعیت ما استراتژیک شده است.

نماینده، ولی فقیه در ارتش با اشاره به پهپاد‌های انصارالله یمن و نقش آفندی این کشور بعد از گذشت چندین سال از حملات عربستان سعودی، افزود: دو فرودگاه عربستان به طور کلی تعطیل شده است. در صورت تدام جنگ علیه ملت یمن انصارالله قادر خواهد بود فرودگاه‌های ریاض و جده را هم به تعطیلی بکشاند. این موضوع برای ما فرصت آفرین و برای دشمن بسیار بیم آفرین است و آثار آن هم ظاهر شده است.

نماینده، ولی فقیه در ارتش به رهگیری و نابودی پهپاد آمریکایی در مرز‌های آبی کشور با تیزهوشی نیرو‌های مسلح اشاره کرد و گفت: دشمن باور نمی‌کرد ما بتوانیم این پهپاد را بزنیم. آمریکا دو پهپاد از این مدل داشت که یکی را ما زدیم. آن یکی هم با این رخ داد به منزله تاریخ مصرف گذشته به حساب می‌آید. اگر پهپاد دوم هم وارد ایران شود، نابود می‌شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: نکته جالب این است که موشک انداز و موشک ما بومی هستند. آیا زدن پهپاد آمریکایی همه توان ما در زدن پرنده‌های دشمن است؟ خیرگفت: دشمن باور نمی‌کرد ما بتوانیم این پهباد را بزنیم، این بخشی از توان ما است. آن‌ها باید در تعامل خود با ما تجدید نظر کنند. ثابت شد که ما خیلی قوی هستیم و موشک‌های ما فتوشاپ نیستند. خط قرمز ما مرز‌های آبی، خاکی و هوایی هستند.

وی با اشاره به آیه‌ای از سوره آل عمران که می‌فرماید اگر شما موفقیتی داشته باشد دشمن ناراحت می‌شود و اگر گرفتاری داشته باشید، دشمن خوشحال می‌شود گفت: همه دنیا از سیل در ایران ناراحت بودند، اما قند در دل آمریکایی‌ها آب شد که ایران با مشکل مواجه شده است. ما انتظار کمک از دولت این کشور را نداشتیم بلکه می‌خواستیم هموطنان‌مان به مردم کمک کنند، ولی دولت خبیث آمریکا مانع شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسنی افزود: تا زمانی که رابطه ما با خداوند وصل است، زنجیره پیروزی‌ها با ما و زنجیره شکست‌ها با آمریکا است. ملت ایران ۴۰ سال است که پای ارزش‌های خود ایستاده اند. خداوند هم در عین ناباوری دوست و دشمن، نصرت‌های خود را به ما ارزانی داشته است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ارتش ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۸ تير ۱۳۹۸
احسنت حاج اقا
آخرین اخبار