مدیر منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمانشاه از تغییر الگوی مصرف روستاییان برای حفاظت از منابع طبیعی استان خبر داد.

تغییر الگوی مصرف روستاییانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، کولانی مدیر منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمانشاه از تغییر الگوی مصرف روستاییان برای حفاظت از منابع طبیعی استان خبر داد و گفت: در راستای طرح تغییر الگوی مصرف با هدف کاهش وابستگی مردم روستا‌های حوزه سرین آهوران بخش عثمانوند به هیزم کپسول گاز، مشعل، وساج مخصوص پخت نان تهیه شده از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه توزیع گردید.

وی  تعداد این لوازم را ۲۰۰ سرویس شامل دو کپسول ۲۰ کیلویی گاز، مشعل وساج عنوان کرد و افزود:   با توجه به راه اندازی صندوق خرد بانوان منطقه وبه حهت احساس مسئولیت بصورت ۳۰ درصد پرداختی مردم و ۷۰ درصد سهم دولت تهیه شده که در اختیار ۲۰۰ خانواده قرار می‌گیرد.

کولانی با بیان اینکه این  وسایل  در 10 روستا توزیع خواهد شد گفت:  هدف از این اقدام را جلب مشارکت مردم در حفظ جنگل‌ها  است .

وی بیان کرد :  فقر، محرومیت ،  مشکلات بهداشتی، اقتصاد‌ی وفرهنگی این مردم که که طی سال‌ها آن‌ها را به این وضع فلاکت بار دچار کرده نمی‌تواند با تلاش شبانه روزی وحتی اختصاص کل اعتبارات منابع طبیعی وحتی سازمان جنگل‌ها مرتفع گردد این امر مشارکت همه دستگاه‌های دولتی وتشکل‌های غیر دولتی را می‌طلبد.

وی افزود: ما متولی حفظ طبیعتی هستیم که بستر حیات تمامی موجودات زنده است با وظایفی که در چها ر چوبی خاص تعریف شده پس قادر نخواهیم بود که مسئولیت تمامی تا ثیر گذاران  را بدوش بکشیم.

کولانی ادامه داد: تا حدودی قادر هستیم با کار فرهنگی، آموزشی وترویجی مردم را به حفظ جنگل‌ها دعوت کنیم ولیکن از سویی یک سازمان با وظایف حاکمیتی هستیم که اگر در اعمال قانون کم بگذاریم جفای به تمامی نسل‌ها کرده ایم؛ لذا امیداواریم این تلاش‌ها مثمر ثمر واقع شود.

 

انتهای  پیام/ز

طرح تغییر الگوی مصرف با هدف کاهش وابستگی مردم  به منابع طبیعی 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.