چین ابراز امیدواری کرد طرف آمریکایی با توسعه روابط پکن-واشنگتن رفتار بهتری داشته باشد تا تبادلات دو جانبه و همکاری بخش‌های فرهنگی تقویت شود.

چین از آمریکا خواست مانع مبادلات فرهنگی دو کشور نشودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، گِنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه از آمریکا خواست اقداماتی که تبادلات دو جانبه میان دو ملت و بخش‌های فرهنگی را سرکوب و محدود می‌کند، متوقف کند.

گنگ شوانگ به گزارشی اشاره کرد که طبق آن «زایفنگ وو» پژوهشگر آمریکایی چینی‌تبار در پی تحقیقات چند ماهه درباره ارتباطات وی با چین از سمت خود به عنوان رئیس مرکز سرطان ام. دی. اندرسون دانشگاه تگزاس استعفا داد. وی گفت: ما امیدواریم طرف آمریکایی با توسعه چین و روابط چین و آمریکا رفتار بهتری داشته باشد تا تبادلات دو جانبه و همکاری میان ملت‌ها و بخش‌های فرهنگی تقویت شود.

گنگ شوانگ گفت در سال‌های اخیر، برخی افراد و موسسات آمریکایی بسیاری از دانشجویان، دانشگاهیان، دانشمندان چینی و دانشمندان آمریکایی چینی‌تبار را به فعالیت‌های جاسوسی در خاک آمریکا متهم کردند. آن‌ها به طور ناعادلانه از این افراد انتقاد کردند و آن‌ها را مورد آزار قرار دادند که به طور جدی مبادلات دو جانبه بین مردم، بخش‌های فرهنگی و همکاری‌های علمی را تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود تبادلات میان ملت‌ها و بخش‌های فرهنگی چین و آمریکا برای تقویت درک متقابل و بهبود توسعه پایدار روابط دو جانبه اهمیت بسیاری دارد. تلاش برای جلوگیری از توسعه چین با محدود کردن مبادلات میان ملت‌ها و تبادلات فرهنگی اقدامی مضحک است.

آمریکا و چین مدت‌هاست درگیر جنگ تجاری میان دو کشور هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۱۹ تير ۱۳۹۸
جالبه چین هم ضعف داره
آخرین اخبار