چین با نادیده گرفتن تحریم‌های آمریکا در حال بررسی پیشنهاد روسیه برای خرید سوخو-۳۵ است.

چین بدون توجه به تحریم‌های آمریکا درصدد خرید سوخو-۳۵ روسیه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه اکسپرس، چین در نظر دارد بدون توجه به تحریم‌های تنبیهی آمریکا علیه خریداران تجهیزات نظامی روسیه، پیشنهاد مسکو در خصوص خرید سوخو-۳۵ را بررسی کند.

بر اساس قرارداد نظامی که در سال ۲۰۱۵ منعقد شد، چین در حال حاضر، ۲۴ فروند سوخوی ۳۵ دارد که ارزش آن به ۲.۵ میلیارد دلار می‌رسد و تحویل آن در ماه آوریل سال جاری میلادی به پایان رسید.

این در حالی است که مسکو به تازگی به پکن پیشنهاد خرید نسل جدید این جنگنده‌ها را مطرح کرده است. نشریه گلوبال تایمز در گزارشی با محوریت این موضوع نوشت: نسل جدید جنگنده‌های روسی روح تازه‌ای به ناوگان قدیمی نیروی هوایی چین خواهد داد. همچنین اهداف سیاسی و اقتصادی که پشت توافق نظامی جدید مسکو و پکن پنهان شده است حاکی از روابط بسیار قوی بین دو کشور است.

وبسایت دیپلمات نیز در گزارشی با اشاره به توانایی‌های بالای سوخو-۳۵ نوشت: چین نسل جدید سوخو-۳۵ را خواهد خرید. این جنگنده برای عملیات هوا به هوا و هوا به زمین کاربرد دارد.

سوخو-۳۵ از قابلیت‌هایی همچون، ویژگی‌های آیرودینامیکی، قابلیت مانورپذیری و تغییر سمت رانش، برد بیشتر، موتور قوی‌تر، تجهیزات الکترونیکی و ارتباطات هوایی پیشرفته‌تری برخوردار است.

در سپتامبر سال ۲۰۱۸، وزارت خارجه آمریکا، پکن را برای خرید تجهیزات نظامی از روسیه مشمول تحریم‌های تنبیهی واشنگتن قرار داد. وزارت خارجه چین اقدام آمریکا را محکوم کرد و آن را آسیبی برای روابط دو کشور دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار