ضرورت شناسایی و اصلاح ۵ نقطه حادثه خیز در استان

شناسایی و اصلاح ۵ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ویسی پور فرمانده پلیس راه استان در سومین کارگروه حمل و نقل بحران و بلایای جوی استان با بیان اینکه ۳۵ نفر از ابتدای امسال تاکنون در این پنج نقطه جان خود را از دست داده اند گفت:نقطه گل زردی در محور یاسوج به بابا میدان، پیچ‌های آب حیات در محور سپیدار به سرفاریاب، دارشاهی، دو راهی سپیدار و بلهزار به مهریان از جمله نقاط حادثه خیز هستند که باید اصلاح شوند.

سرهنگ ویسی پور ۹۲ درصد از تصادفات جاده‌ای برون شهری استان را ناشی از خطای انسانی برشمرد و افزود:بقیه مربوط به ایمن نبودن راه‌ها و خودرو‌ها است.

وی با بیان علل وقوع تصادفات جاده‌ای در استان وابسته به عوامل انسانی گفت:تخطی از سرعت مطمئنه با ۴۰ درصد، انحراف به چپ با ۲۳ درصد، رعایت نکردن فاصله طولی و توجه به جلو با ۱۶ درصد و رعایت نکردن حق تقدم با ۱۱ درصد بیشترین عامل خطای انسانی در بروز تصادفات رانندگی در محور‌های برون شهری استان است.

سرهنگ پیوست جانشین رئیس پلیس راهور استان هم با تشریح علل وقوع تصادفات درون شهری گفت: داشتن سرعت بالا و آشکار نکردن موانع و سرعت کاه‌ها در درون شهر‌ها و همچنین رعایت نکردن ایمن سازی برخی پیمانکاران در هنگام اجرای عملیات راهسازی از جمله این علل است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم با تبیین برخی مشکلات پیش روی این اداره جهت ارتقاء ضریب ایمنی جاده‌های استان گفت:به سرقت بردن و از بین بردن دوربین‌های کنترل سرعت در محور‌های مواصلاتی و همچنین به سرقت بردن سیستم‌های روشنایی از مهمترین مشکلاتی که باید چاره اندیشی شود.

نوری پور شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز در استان را یکی از اقدامات راهداری برای کاهش تصادفات جاده‌ای در استان برشمرد و افزود:پارسال از مجموع ۱۱۰ نقطه حادثه خیز کم هزینه زودبازده شناسایی شده ۱۰۰ نقطه با نصب علائم، گاردریل، حفاظ میانی و روشنایی رفع و بقیه در حال اجرا است.

وی گفت:در همین مدت از مجموع ۱۱ نقطه حادثه خیز شناسایی شده پرهزینه دیربازده ۱۰ نقطه آن اصلاح و یک نقطه هم در حال حاضر با پیشرفت کاری ۹۰ درصد در حال اجرا است.

معاون راه و شهرسازی استان هم با انتقاد از بی توجهی برخی پیمانکاران در ایمن سازی راه‌ها در هنگام عملیات راهسازی گفت:با توجه به اینکه تمامی هزینه‌های ایمن سازی به پیمانکاران پرداخت می‌شود ضرورت دارد ناظران دستگاه‌های متولی از جمله راه و شهرسازی در حین اجرای طرح‌ها بر عملکرد پیمانکاران با جدیت نظارت و درصورت تخلف و وقوع تصادفات مرگبار ناشی از آن پیمانکار به عنوان مقصر اصلی معرفی شود.

محرابی همچنین واگذاری رسمی راه‌ها به راه و شهرسازی به هر میزان که باشد را از سوی راهداری به راه و شهرسازی ضروری دانست و افزود: با اجرای این مهم چنانچه حادثه‌ای رخ دهد پلیس می‌تواند عامل و یا دستگاه متخلف را شناسایی و به مراجع ذیصلاح جهت برخورد معرفی کند.

انتهای پیام/ط

شناسایی و اصلاح ۵ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.