سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: سهولت دسترسی مردم به خدمات درمانی و جلوگیری از هدر رفت منابع و امکانات از اهداف اصلی برنامه نظام ارجاع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، کارگاه توجیهی برنامه استقرار نظام ارجاع با حضور سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد، دبیر استقرار نظام ارجاع، معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه، رئیس مرکز بهداشت و سرپرست بیمارستان، پزشکان متخصص و خانواده و کارکنان واحد‌های ستادی مرکز بهداشت و بیمارستان در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان مهاباد برگزار شد.

رحیمی دبیر استقرار نظام ارجاع گفت: برنامه استقرار نظام ارجاع به منظور هدفمند کردن فرآیند مراجعه بیمار به پزشک خانواده و در صورت نیاز ارجاع به متخصص طراحی شده که در نهایت تحقق شعار عدالت در سلامت می‌باشد.

وی اظهار داشت: این برنامه از طریق پذیرش بیماران به صورت الکترونیکی توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص از طریق کد ارجاعی ارسالی از طرف پزشکان خانواده توسط متصدیان پذیرش در سیسیتم HIS انجام گرفته و پزشکان متخصص بعد از ویزیت بیمار ارجاعی می‌تواند پس خوراند شرح حال بیمار را از طریق سامانه ارتباطی به پزشکان خانواده در سامانه سیب ارسال نمایند.

دکتر رحیمی افزود: وجود پرونده‌های الکترونیک سلامت می‌تواند با تامین اطلاعات اولیه از شرح حال بیمار به بهبود کیفی خدمات ویزیت و درمان توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص و جلوگیری از هدر رفت منابع در حوزه سلامت و سازماندهی منابع برای ارائه خدمات بهینه کمک نماید.

وی اضافه کرد: برنامه نظام ارجاع جزو برنامه‌های مصوب ششم توسعه است که باید اجرا شود و شهرستان مهاباد بعد از شهرستان‌های نقده و سلماس سومین شهرستانی است که این برنامه در آن اجرا شده و در هفته‌های آتی در سایر شهرستان‌های استان کلید می‌خورد.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا پایان ۶ ماهه اول سال جاری برنامه سطح ۱ در استان و تا پایان سال برنامه سطح ۲ و حتی اگر مقدور باشد در سطح ۳ برنامه نظام ارجاع به صورت فعال در کل استان به اجرا در آید.

بهزاد سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: هدف اصلی نظام ارجاع افزایش و بهبود خدمات سلامت در راستای مدیریت بهینه منابع و امکانات می‌باشد جلوگیری از مراجعات متعدد بیماران به بیمارستان و سایر مراکز درمانی و تجویز دارو‌های تکراری و مدیریت دسترسی آسان به خدمات درمانی انجام می‌شود.

وی افزود: طرح تحول نظام سلامت باعث ارتقاء شده و استقرار برنامه پزشک خانواده تحقق شعار عدالت در سلامت می‌باشد.

وی اضافه کرد: ایجاد نظام ارجاع باعث سطح بندی خدمات و استحقاق سنجی و تدوین و اجرای محصولات دانشی در حال انجام می‌شودکه در نهایت منجر به جلوگیری از هدر رفت منابع و امکانات و کاهش هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ج

ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.